Avatar billede stankey Nybegynder
26. maj 2007 - 11:32 Der er 4 kommentarer

Upload txt-fil til database og oprettelse af dertilhørende tabel!

Hejsa. Er der nogle eksperter som ved hvordan man laver et php-script så man kan uploade txt-filer til sin MySQL-database? Og er der nogle som ved hvordan man laver selve tabellen i PHPMyAdmin/MySQL som txt-filerne skal gemmes i?

Håber på svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2007 - 02:23 #1
Avatar billede stankey Nybegynder
27. maj 2007 - 13:48 #2
ja. det kan jeg godt bruge. Men hvordan opretter man så forbindelse til databasen? det står der jo nemlig ikke noget om i eksemplet?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2007 - 04:15 #3
det er jo helt standard PHP/MySQL

$con = mysql_connect("dinhost", "ditbrugernavn", "ditpassword");
mysql_select_db("dindatabase", $con);
Avatar billede stankey Nybegynder
28. maj 2007 - 10:29 #4
ja, men er jo også newbie. Det "script" du lige har beskrevet skal man vel bare sætte ind aller øverst på siden?