Avatar billede yocal Nybegynder
24. maj 2007 - 23:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere tråde til hver klient?

Hejsa,

Jeg ved ikke helt om mit spørgsmål er formuleret korrekt - men lad mig prøve at forklare problematikken, så kan det være nogen af jer kender løsningen.

Jeg har en hjemmeside som viser en statistik over telefonopkald til mit system i en given periode. Statistikken kan tage rimelig lang tid at udregne hvis man angiver en lang periode. Lad os kalde siden "statistik.asp"...

Derudover har jeg en sidde som viser igangværende opkald - denne side opdaterer hvert minut. Siden kalder vi "opkald.asp"...

Hvis jeg har opkald.asp stående i et browservindue kører den fint, opdaterer hvert minut som den skal. Åbner jeg så et nyt vindue og går ind og bestiller statistikken i statistik.asp så låser min opkald.asp side når den prøver at hente siden igen. Den får simpelthen ikke lov til at få data før end statistik.asp er kørt færdig.

"Problemet" eller måske "Featuren" må vel ligge i IISen? Serverern er en Windows 2003 Standard Server - og mit spørgsmål er så om man kan tildele flere "tråde" eller hvad man skal kalde det - pr. klient? I mit system ville det måske være fornuftigt at en klient kunne have 2-3 tråde kørende samtidig så man tilnærmelsesvis var sikker på at man altid havde et vindue man kunne bruge.

Er det muligt at konfigurere IIS til det - og i så fald - hvordan? :-) Jeg har ikke kunne finde nogen forklaringer eller tutorials på nettet, så nu håber jeg at der er nogen herinde som kan fortælle mig hvorvidt jeg der er håb endnu ;-)

Håber der var nok informationer, ellers er i meget velkomne til at spørge...

// Yoc.
Avatar billede unbound Nybegynder
26. maj 2007 - 02:25 #1
Hvis du åbner iis serveren, så under:

home directory(tab) -> configuration(button) -> options(tab)

Der er der et punkt der hedder "enable session state", hvis du slår den fra så loader den nye sider med det samme... hvilke andre indvirkninger dette måtte have på din side skal jeg ikke kunne sige... kommer helt an på hvor meget du har ændret siden sidst :p

og giv mig så mine point!!!

//unbound
Avatar billede yocal Nybegynder
26. maj 2007 - 11:10 #2
Hejsa,

Hrm - er der en anden metode?
Avatar billede yocal Nybegynder
26. maj 2007 - 11:11 #3
Hov, den submittede før jeg synes den skulle :-P

Er der en anden metode? Du har fået pointene, men mit problem er at man slår Session() objektet fra så det ikke kan bruges, og det er ikke helt hensigtsmæssigt :o)

// Yoc.