Avatar billede tamb Nybegynder
24. maj 2007 - 22:14 Der er 1 kommentar

Script til opdatere et ark + guide

Hej

Jeg er ret ny til programmering og har ikke forstand på andet end basis EXCEL.
På mit arbejde har vi flere EXCEL ark, der viser salgstal, som bliver overført via en kode. Men denne kode bliver ikke opdateret automatisk medmindre arket bliver lukket og åbnet igen.

Mit spørgsmål går på hvordan kan jeg få et usynligt script til at opdatere automatisk uden at jeg bliver nød til at lukke og åbne de forskellige ark, i et interval på 30 min. Har hørt Visual Basis skal bruges, men aner ikke hvordan dette program skal bruge.

Der er 3 ark i alt, som er forbundet.

Der skal skrives en udførlig guide til en nybegynder og der bliver givet maksimal point, hvis det virker.

På forhånd tak.
Avatar billede splokit Nybegynder
31. maj 2007 - 12:27 #1
Alt+F11 så kommer ud ind i den indbyggede vba del i excel
der fra kan du i venstre side se dine ark og dine moduler hvor du kan have dine koder i "vb koder"

Dit usynligt script er sikkert der i en af modulerne.'

Hvis du kopiere den kode her over i kan man se hvad den laver,
og derfra tage handling på problemet.