Avatar billede dengalespuler Nybegynder
24. maj 2007 - 11:39 Der er 3 kommentarer

Vis film som på Youtube

Hejsa.

Jeg har en række af mine egen film på mellem 30-60 min som jeg skal have vist på min side, det skal virke som på youtube hvor man kan spole osv.

Det jeg har gjort er at lede efter et program der kan encode dem i god kvalitet (720x576) og i en god bitrent og desuden skal programmet også lave Html'en så jeg bare skal upload det og linke til siden, når brugeren så åbner siden skal spilleren åbne og vupti så skal han kunne se filmen.

Programmet skal være til at bruge og gerne have nogen forskellige templates til playeren.

Jeg vil helst undgå marcromedias eget program da jeg synes det er noget indviklet og så gider det desuden ikke som jeg vil.

kender nogen til et godt program ?
eller kan råde mig til hvordan jeg laver dette.

Mvh
Morten
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. maj 2007 - 18:13 #1
Hvorfor har du smidt spørgsmålet i Flash-kategorien, hvis du helst vil undgå Flash selv? Det er da en lettere paradoksal indgangsvinkel.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
24. maj 2007 - 19:40 #2
Hvad snakker du om ? jeg vil ikke undgå flash, jeg vil bare ikke bruge macromedias eget flash convert program, der er jo mange andre der laver flv/swf covateringers programmer!
Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2007 - 10:22 #3
god encoding kan du lave med Sorenson squeeze, men det koster 2500.

Du kan sagtens lave selve playeren med flash (som de vist gør på youtube), og i flash kan du så eksportere din player i et færdigt html dokument.

Der kræver lidt action script færdigheder at få til at køre hvis du skal have mere end én video