Avatar billede kirstineka Nybegynder
23. maj 2007 - 15:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte pdf-fil i AutoCad 2007

Er der nogle forslag til hvordan jeg indsætter en pdf-fil (eller scannet-dokument) i en Autocad-tegning og får et pænt resultat?
Her kommer mit problem. Når jeg har lavet pdf-filen vælger jeg kopi til udklipsholder, og derefter går jeg i autocad-programmet og vælger indsæt. Desværre bliver resultatet meget grynet og utydeligt og udskriften er meget - meget dårlig.
Mit spørgsmål er ikke af hastende karakter.
Jeg har løst opgaven for i dag ved at vælge print screen og derefter indsætte det i paint, hvor jeg beskar det - herefter indsatte jeg det i autocad-tegningen. Resultatet er acceptablet, men der må da være en "lettere vej" (håber jeg).
Avatar billede calo2 Nybegynder
24. maj 2007 - 10:17 #1
Du kan gøre det på følgende måde. Åben din *.pdf fil i photoshop og vælg en dpi opløsning på 300. Du kan evt. lave et "crop" omkring det område du skal ha puttede ind i ATD. Gem derefter filen som jpg i god kvalitet. Indsæt nu det billede i ADT. Nu skulle det gerne se fornuftigt ud. Kommer selvfølgelig an på kvaliteten af din oprindelige *.pdf fil.

TIP! Når du har dit billede indsat i ADT kan du "slukke" for rammen omkring billedet hvis du ikke ønsker den printet eller snapper til. Dette gøres ved at skrive: imageframe (kommandolinien)
Avatar billede calo2 Nybegynder
31. maj 2007 - 14:52 #2
Virker det?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
31. maj 2007 - 15:05 #3
Undskyld Calo2, men jeg har desværre ikke photoshop-programmet, så jeg kan ikke finde ud af det lige nu, men jeg kender en der har programmet og vil gøre forsøget med hans hjælp - derfor har jeg ikke svaret dig endnu. Jeg skal lige gøre dig opmærksom på at jeg har alm. autocad 2007 ikke ADT :-)
Avatar billede kirstineka Nybegynder
19. februar 2008 - 09:58 #4
Tak til Calo2.
Nu har jeg endelige fået Fotoshop og afprøvet din "opskrift". Det virker perfekt - 1000 tak.
Undskyld det tog så lang tid.