Avatar billede icemandk86 Nybegynder
23. maj 2007 - 08:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genstarter efter formatering

Okay gutter nu skal i høre her.
I mandags formaterede jeg mit C: drev med Vista og installere XP igen, da Vista ikke ville godtage begge kort på mit 7950gx2 GFX, samtidig fik jeg 2 yderligere harddiske samt 2 gb ram som jeg satte i inden jeg formaterede.
Jeg kunne ikke installere windows xp da jeg satte det i, så jeg tog det ud igen, og kunne endelig få lov til at installere windows xp.
Jeg kommer op og køre, og får installeret mine bundkort drivere samt GFX drivere (Nforce 93.81), og jeg starter med det samme for futuremark 05, for at se om jeg får en normal score igen, men den genstarter efter ca. 30 sek inde i den første test, og den gør det gentagne gange. Jeg holder øje med min CPU og gfx temp, som er henholdvis 28 og 67 grader (idle), så det er ikke pga. overophedning. Så tænkte jeg, det kunne da også være min harddisk som der var noget galt med, så jeg formaterede og installerede på en helt anden hdd, og installere denne gang kun gfx-driverne og kørte futuremark men igen genstartede den, dog gør den det nogle gange når den lige er nået til starten af test 2.
Mit system er følgende:
Asus P5N32 SLI SE DELUXE
Geforce 7950 gx2
1 GB G.skill pc6400 (800 mhz)
2.4 ghz core2duo
600W Raptoxx PSU
Samt en zalman køler til core2duo.

På forhånd mange tak!
Skal til LAN-party denne weekend, og vil så gerne komme til det med en computer der virker :D
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. maj 2007 - 12:54 #1
Prøv at tage en ramblok ud på skift.
Avatar billede icemandk86 Nybegynder
23. maj 2007 - 17:43 #2
greysky -> Det hjalp desværre intet.
Andre der har et forslag? Kan det evt. hjælpe at resette min BIOS? og i givet fald, hvordan gør man dette?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. maj 2007 - 17:48 #3
Bare et forslag. I denne computer. Højreklik, vælg advanceret. I den nederste
indstillinger, fjern flueben i "Genstart automatisk" Måske kan det hjælpe?
Avatar billede icemandk86 Nybegynder
23. maj 2007 - 19:35 #4
Det hjalp desværre ikke. jeg har nu haft splittet computeren fuldstændig ad, og samlet den igen, dog kun med en af de nye harddiske og de 3 gb ram. Prøver nu igen at installere XP.
Avatar billede icemandk86 Nybegynder
24. maj 2007 - 16:57 #5
Nåh. jeg fandt selv frem til det, installerede det på en af de nye hdd, og havde alle 3 gb ram i maskinen, og af en eller anden mærkelig grund så virkede det.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
24. maj 2007 - 19:29 #6
Nåh??? Men det var da godt nok:) Husk at lægge et svar og lukke.
Avatar billede icemandk86 Nybegynder
24. maj 2007 - 20:00 #7
lukket?