Avatar billede corona10 Nybegynder
22. maj 2007 - 22:52 Der er 8 kommentarer

Fjernelse af ufuldstændig installation

Hej,
jeg har en version af XP installeret, men har prøvet at installere en anden, student edition oven i, da jeg ville af med den fabriksinstallerede. Denne installation blev aldrig gennemført da der var fejl på skiven.
Min fabriksinstallerede version fungerer heldigvis stadig upåklageligt, men jeg har erhvervet mig en boot menu hvor default er at prøve at installere videre på den ufuldstændige installation.

Jeg har nu endelig fundet ud af at ændre standard-instillingen inde i Egenskaber for system/Avanceret/Start og genoprettelse/ (er boot.ini ikke alm tilgængelig mere???), men det forsvinder den ufuldstændige installation vel ikke af?

Hmm... hvad jeg egentlig gerne vil vide er hvordan jeg fjerner alle elementer af den ufuldstændige version, så den ikke ligger og roder / gør systemet ustabilt. Jeg går dermed ud fra  at det ikke er nok at fjerne menupunktet i bootmenuen.

Min boot.ini:
[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Windows Installation"

På forhånd tak
Avatar billede rebecca Novice
23. maj 2007 - 00:47 #1
Hvis du vælger en fuld Installation formattere xp selv harddisken og dermed alle data
Avatar billede corona10 Nybegynder
23. maj 2007 - 08:00 #2
Jep, men jeg er jo ikke ude på at formattere... som sagt virker min nuværende installation fint, jeg er bare træt af den ufærdige der ligger og roder
Avatar billede corona10 Nybegynder
23. maj 2007 - 08:21 #3
I øvrigt var der jo fejl på skiven jeg installerede fra, så at gennemføre installationen er ikke rigtigt en mulighed
Avatar billede den33 Nybegynder
23. maj 2007 - 08:58 #4
Nu vil jeg ikke gør mig kloger end godt er,,, men jeg tvivler på det kan lade sig gøre.
I det du installere en anden xp OVEN på den gamle, så vil de dele filer, og den ustabile xp du har, er rent faktisk den nye. Mit forslag er at tage backup af de data du skal bruge også formater, og starte forfra.

Men som sagt, jeg vil ikke gøre mig klog på det.
Avatar billede corona10 Nybegynder
23. maj 2007 - 12:29 #5
OK... men nu er den XP der kører sådan set helt i orden og giver ikke nogen problemer. Mit problem er at der er en ufærdig installation, som jeg ikke har tænkt mig at gøre færdig og derfor gerne vil af med. Jeg kan jo lukke øjnene og gøre som om den ikke eksisterer ved at fjerne den fra boot menuen, men det forsvinder den jo ikke af... skulle da være mærkeligt hvis den gjorde.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. maj 2007 - 12:48 #6
Du kan køre en "Repair" så får du en ny installation af windows, uden at miste
dine programmer:  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede den33 Nybegynder
23. maj 2007 - 12:58 #7
Greysky; har ret. Så vidt jeg forstå dig ligge den i en partions for sig, så kan du sikkert godt køre en repair. Medmindre at der er noget restriktions halløj med en student edition.
Avatar billede rebecca Novice
24. maj 2007 - 01:03 #8
Hvis der er fejl på din xp skive mener jeg du kan få den byttet hos microsoft