Avatar billede eventium Nybegynder
22. maj 2007 - 19:35 Der er 13 kommentarer

Hjælp! Min nye laptop crashede under vista installation!

Jeg har for et par timer siden købt en HP tx1040. Men under installationen af vista får jeg blå skærm, og det blev ikke installeret færdigt. Der står i manualen at jeg skal trykke f11 "når jeg bliver bedt om det" for at genoprette mit system, men jeg bliver ikke bedt om det, og computeren reagerer ikke på det.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede leif Seniormester
22. maj 2007 - 20:24 #1
Hvis maskinen er få timer gammel ville jeg da løbe ned og "brokke" mig hvis den ikke reagerer på F11 !
Avatar billede eventium Nybegynder
22. maj 2007 - 20:35 #2
Hvis det ikke var fordi at det var over lukketid havde jeg da også været dernede nu. Men nej, ingen reaktion på f11, nogle heldige gange kan jeg da få en voldsom bibben.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 21:49 #3
har du sat strøm til..O)
Avatar billede eventium Nybegynder
22. maj 2007 - 22:09 #4
Selvfølgelig
Avatar billede fedora Nybegynder
22. maj 2007 - 22:17 #5
Hvad står der når du får den blå skærm?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 22:21 #6
hvis den ikke virker efter et par forsøg, så er det ned og bytte den... det ville jeg gøre. Lortet skal bare virker når man tænder, de fleste bærbar er præinstalleret og det virker som regel, hvis ikke så byt.
blot mit besyv..O)
Avatar billede eventium Nybegynder
22. maj 2007 - 22:27 #7
jeg gik kun blå skærm under installationen, som så sagde at jeg skulle genstarte. Da jeg så genstartede startede den windows, som genstarter før jeg kan se andet end markøren. Denne procedure fortsætter bare.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2007 - 08:20 #8
blå skærm tyder oftest på driver eller hardware fejl. Der findes endnu ikke Vista driver til ALT! hardware. den fejl medd. der kommer ved blå skærm giver bæsten altid et praj om hvad der er fejlen
Avatar billede fedora Nybegynder
23. maj 2007 - 09:44 #9
Ja, men hvis den er leveret med Vista og den ikke kan installere Vista, så vil jeg sige der er noget galt. Umidddelbar vil jeg tro du måske har glemt en driver som skulle lægges ind, når man kan tilføje ekstra drivere.
Avatar billede fedora Nybegynder
23. maj 2007 - 09:45 #10
Hvis du ik har så ned med den og sige som det er. Ik noget med at de skal reparere den. Få den byttet! De skal ikke starte med at spise en ad.
Avatar billede fedora Nybegynder
23. maj 2007 - 09:46 #11
* Hvis den har de drivere den skal bruge, så gå ned med den. (Damn det starter godt fra morgenen)
Avatar billede eventium Nybegynder
23. maj 2007 - 17:12 #12
Jeg får at vide fra butikken at jeg skal have en genoprettelsedisk fra hp. Den er så bestilt, er her om 10 dage :|

Derfor en forespørgsel: Er der nogen nær København der har en genoprettelsesdisk til en HP Pavilion tx1040? Hjælp!
Avatar billede washburn Nybegynder
25. maj 2007 - 20:30 #13
En BlueScreen er som oftest tegn på en hardware defekt... Uanset hvilken producent der står bag computeren vil præ-installationen være skræddersyet til den pågældende model, altså vil alle drivere være testet funktionelle (det skulle de i hvert fald helst)og skulle derfor ikke kunne kunne fremprovokere en BlueScreen. Hvis du BlueScreener allerede i den første opstart er mit bud at dine RAM er defekte - derfor bør du altså brokke dig til forretningen og kræve en ny PC - tvivler kraftigt på at en genoprettelses CD kan løse problemet.