Avatar billede du3n Nybegynder
22. maj 2007 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microfon virker ikke ordentligt!

Hej eksperter,

Jeg har et Icemate Audio headset og det virker fint, men når jeg slutter det til min computer virker den ikke optimalt. Det vil sige jeg kan godt få den til at reagere, men lyden er totalt ringe. For det første er den lav og de gang hvor jeg har fået den lidt højere har kvaliteten været så dårlig at man næsten ikke kan høre hvad der bliver sagt samtidig med at der er totalt meget echo. Som det er nu er det ubrugligt til kommunikation med andre.

Jeg forstår ikke helt hvad der er galt for microfonen virker fint på min anden computer, har aldrig prøvet en bedre microfon. Men på den her PC virker den altså ikke :( Ved ikke om det kan være mit lydkort der er noget galt med, eller om det blot er indstillet forkert.
Jeg har et C-Media 8738LX 6 Channel Sound Card (så vidt jeg kan se) med tilhørende "CMI Audio Config"-program.

På forhånd tak!
Avatar billede valbyhus Nybegynder
22. maj 2007 - 21:13 #1
Har du været inde og se på Kontrolpanel/lyde og lydenheder/lydenheder, at der er
skruet ordentlig op for mic.?
Avatar billede rh3985 Nybegynder
22. maj 2007 - 21:16 #2
Nemlig, under lydstyrke. Og se også foroven til venstre under indstillinger.
Avatar billede fedora Nybegynder
22. maj 2007 - 22:15 #3
Dobbelt Klik på lydstyrke i tray -> Instillinger -> Avanceret Instillinger.

Du skal også have mikrofon indstillingen frem.

Så klikker du på Avanceret under mikrofon og vælger 1 mikrofon forstærkning
Avatar billede du3n Nybegynder
26. maj 2007 - 17:41 #4
Beklage jeg først vender tilbage nu, men har haft travlt. Dit forslag så ud til at give potte Fedora :) Tak til jer alle tre.
Avatar billede fedora Nybegynder
26. maj 2007 - 17:43 #5
no problem :D
Avatar billede valbyhus Nybegynder
26. maj 2007 - 17:50 #6
Bare for en ordens skyld. Det er helt det samme sted, som det jeg henviser til.
Det er bare en anden vej ind.