Avatar billede rali Praktikant
22. maj 2007 - 15:35 Der er 25 kommentarer

Aktivering af netværkskort

Hej eksperten brugere.
Af en eller anden grund virker mit trådløse netværk ikke på min bærbare Packardbell Easy note. Normalt er der et lile ikon der indikerer om det trådløse netværkskort er tændt eller slukket, men det er forsvundet. For at aktivere netværkskortet bruger jeg Fn+F1, men dette virker ikke, og den kan ikke finde nogle netværk når jeg søger efter det. Det tyder altså på at netværkskortet ikke er aktiveret. Jeg har updateret driveren, men uden held. Kan jeg aktivere kortet på en anden måde end med genvejstasten?

mvh
Rasmus
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 16:03 #1
prøv at slette det fra enhedshåndtering og genstart..el. se om det blot er deaktiveret..?
Ellers systemgedan, fra en dato du at det virkede..?
Blot et par bud..O)
Avatar billede rh3985 Nybegynder
22. maj 2007 - 21:22 #2
Skal man ikke kunne se forbindelsen under "Netværksforbindelser" ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2007 - 21:29 #3
har du checket om du kan se i enhedshåndtering..??

men jo, også selvom det skulle være deaktiveret. Men hvis det er deaktiveret i bios, kan du ikke se det..?

men har du fået checket de ting i mit 1. indlæg.??
Avatar billede rali Praktikant
23. maj 2007 - 09:08 #4
Hej igen.
Ja jeg har prøvet at fjerne det trådløse netværkskort helt fra enhedshåndtering, og så genstarte, men det har bare resulteret i at den selv har installeret driveren igen og det virker stadig ikke. Jeg har ikke prøvet at systemgendanne, da jeg ikke ved præcis hvilken data det gik i stykker. Derudover er jeg også meget afhængig af min comouter for tiden, så derfor vil jeg prøve at undgå alt for drastiske ting.
Jeg kan sagtens se den trådlæse netværksforbindelse, men ved at bruge ipconfig /all, kan jeg konstatere at den er deaktiveret...
Avatar billede pcmw Nybegynder
27. maj 2007 - 20:41 #5
Er det win xp eller et andet program der styrer dit trådløse netværk. Lydeer som om, at netværket har mistet sin opsætning.
Mit forslag, lav hele opsætningen til trådløst netværk. Lad win xp styre trådløst netværk, det er rimeligt nemt, at gå til. Tjek din AP.
Avatar billede rali Praktikant
27. maj 2007 - 20:45 #6
hmm. det er et godt spørgsmål, tror det er xp. men hvad er en AP? og hvordan kontrolerer jeg den?
Avatar billede pcmw Nybegynder
29. maj 2007 - 17:44 #7
AP = Acces Point, det er den enhed, der skal sende modtage signaler fra trådløse netkort. Man kan opsætte 2 typer trådløst netværk, enten til AP eller også 2 computere.
Hvordan har du brugt din trådløse før?
I kontrolpanel har du system, her skal du finde enhedshåndtering og under netværkskort, skal du meget gerne kunne se dit trådløse netkort. I kontrolpanelet har du også Guiden trådløst netværk, prøv den.
Avatar billede rali Praktikant
29. maj 2007 - 18:04 #8
Ahh på den måde. Mit AP virker fint, da andre computere sagtens kan komme på nettet. alle computere går direkte på den trådløse router. Derudover har jeg prøvet på flere forskellige trådløse netværk, hvor det ikke har været muligt at finde dem. Jeg kan også sagtens se mit trådløse netværkskort i kontrolpanel/enhedshåndtering. derudover er det lille ikon som sidder nede ved uret også fremme. Men problemet er bare at når jeg søger efter netværk, bliver der ikke fundet nogle. (normalt finder jeg 8-10 stykker). og hvis jeg bruger ipconfig /all står der at mit trådløse netværk er deaktiveret....
Avatar billede pcmw Nybegynder
30. maj 2007 - 11:42 #9
Gå i kontrolpanel og Netværksforbindelser, højrekilk på trådløst netværk. Her kan du aktiverer det. Ellers tag egenskaber og tjek under generelt, at du har TCP/IP protocol. Under fanen Trådløse netværk, kan du se om det er windows der styrer dit trådløse netværk.
Avatar billede rali Praktikant
30. maj 2007 - 11:57 #10
jeg kan kun vælge deaktiver ved mit trådløse netværk. TDP/IP er afkrydset i feltet. Det er windows der styrer det trådløse...
Avatar billede pcmw Nybegynder
30. maj 2007 - 20:13 #11
Det lyder lidt underligt, hvis der står, at det trådløse netværk er deaktiveret og når du højrekilk, så kan du kun deaktivere.
Prøv deaktiver og se om du så får lov, at aktivere.
Avatar billede rali Praktikant
30. maj 2007 - 20:15 #12
kan både deaktivere og aktivere igen derefter, men den vil stadig ikke finde nogle trådløse netværk...
Avatar billede pcmw Nybegynder
30. maj 2007 - 21:00 #13
Hvad står der i kontrolpanel og Netværksforbindelser, højrekilk på trådløst netværk under foretrukne netværk?
Avatar billede rali Praktikant
30. maj 2007 - 21:12 #14
under foretrukne netværk i egenskaber fornetværk, står der ikke noget lige nu. listen blev fjernet da jeg fjernede og geninstallerede driveren... men selvom jeg ikke kan finde mit eget netværk, så bor jeg i et lejlighedskompleks hvor jeg plejer at kunne finde mange netværk, og det kan jeg heller ikke nu..
Avatar billede pcmw Nybegynder
30. maj 2007 - 21:32 #15
Vi skal lige tilbage I kontrolpanel har du system, her skal du finde enhedshåndtering og under netværkskort, skal du meget gerne kunne se dit trådløse netkort, er der et rødt kryds eller andet symbol over dit trådløse netkort, evt. se om du kan aktivere netkortet her.
Avatar billede rali Praktikant
30. maj 2007 - 21:39 #16
Der er ikke noget rødt kryds eller lign. Det er aktiveret, og jeg kan derfor kun deaktivere det...
Avatar billede pcmw Nybegynder
30. maj 2007 - 22:00 #17
Hvis du har driveren liggende, så fjern trådløst netkort. Tjek lige om det er en driver du har eller om det er et program til indstallering. Hvis det er et program, skal du huske, at fjerne programmet. Herefter kan du kører find nu hardware og indstallere trådløst netværk igen. Hvad sker der egentlig, når du kører guiden til trådløstnetværk?
Avatar billede rali Praktikant
30. maj 2007 - 22:16 #18
det er hermed gjort. stadig samme resultat, har ikke kunne finde "guiden til trådløst netværk"... men "guiden netværksinstallation" siger at mit trådløse netværk ikke er tilsluttet...
Avatar billede pcmw Nybegynder
31. maj 2007 - 15:52 #19
Ind i kontrolpanel og system, her kan du se, hvilken Windows du bruger og om du har Service Pack 2 på din maskine? Jeg vil godt hører, hvad du bruger. Når du er her, så i hardware-enhedshåndtering under netværkskort, her tager du egenskaber for trådkøse netkort og avanceret, har du her en linie RADIO ON/OFF og står den til værdien on.
Avatar billede rali Praktikant
31. maj 2007 - 16:09 #20
Hejsa.
Jeg har Sp2 og Radio er tændt som beskrevet... jeg frygter lidt at mit netværkskort er brændt af, men på den anden side kan computeren jo stadig finde kortet...
Avatar billede pcmw Nybegynder
31. maj 2007 - 18:56 #21
Jeg er også ved at være tom for ideer. I egenskaber for dit kabel netværk under tcp/ip kan du se hvad din IP adr. gateway og subnet er. Tag disse værdier og skriv dem ind i dit trådløse netværk under alternativ konfiguration. IP adr. skal dog være lidt større (anderledes) eks. kabel = 192.168.1.7, så skal trådløs være 192.168.1.17.
Ellers prøv http://www.netstumbler.com/downloads/ måske dette program kan sparke liv i dit netkort.
Avatar billede rali Praktikant
01. juni 2007 - 09:37 #22
jeg kan ikke se min IP det sted du sagde, men jeg har prøvet programmet, men uden held...
Avatar billede pcmw Nybegynder
01. juni 2007 - 15:16 #23
Giv dit trådløse netværk TCP/IP adr. 192.168.1.17 subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.1.1 hvis det ikke virker, så er jeg blank på ideer!
Avatar billede rali Praktikant
18. juni 2007 - 10:53 #24
Har ikke kunne finde !alternativ konfiguration" , men tror heller ikke på det er vejen frem.. men elers tak for hjælpen...
Avatar billede rali Praktikant
18. juni 2007 - 10:56 #25
AHH.. fandt den.. men ak nej, det virkede heller ikke..