Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 23:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

rod på HD

jeg har rod på cden. Under en defrag har jeg konstateret, at der er mange grupper af data der ikke kan flyttes. der er mange små huller 3 - 4 firkanter i disse grupper og imellem grupperne er der ikke meget plads. Jeg vil nødigt til atformatere igen. Disken er på 1,2Giga og der er 250MB fri så der er nok plads.  Jeg bruger min søns harddisk på hjemmenetværket. som lager og bruger adskillige programmer fra hans drev.  Ram er på 48MB. CPU-en er en Pentium 233MZ. Hvis jeg kunne kopiere alle mapper og filer på min pc kopieres over på hans - formatere og tilbage igen med det kopierede vil det være lettere end at formatere og starte forfra. Men hvordan????
Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 23:30 #1
jeg ramte c istedet for h Hadrrisken selvfølgelig
Avatar billede perla Nybegynder
01. juni 2001 - 23:31 #2
Det nemmeste er nok at kopiere alle data filer, da styresystemet og bootrecords ikke altid lige er til at kopiere over.

Hvis du ikke har netkort, kan du eventuelt sætte hardisken over i den anden PC og kopiere mellem hardiskene.

-Per
Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 23:39 #3
jo jo Vi har netkort men kunne man ikke i dos få hele c: drevets indhold flyttet over
Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 23:43 #4
Den sidste ide så jeg ikke>>>>> Hvis harddisken flyttes over nå ja så har vi drev C D E og f på hans hd men min tildeles den bogstavet G og jeg går ud fra at C: drevet stadig er aktivt er det korrekt????????????????
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 00:02 #5
jeg siger tak for svaret og du får nu dine velfortjente point for svaret er rigtigt, kort og kort godt  ---  god pinse

det med dos glem det

-thomas
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. juni 2001 - 00:10 #6
vil lige sige at det er vigtigt at huske at lukke alt ned.. evt med CTRL+ALT+DEL pånær explorer.exe og programmet i sig selv.
Åbne programmer kan normalt ikke defragmenteres
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2001 - 00:22 #7
På min ftp server ligger et program, som hedder powerdefrag, som styrre defragmentering på en sådan måde at det ser før at pc\'eren lukker de ander programmer op. Det går betydlig bedre og hurtigere med dette program en f.eks. i fejlsikker tilstand er min erfaring.
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 00:24 #8
Det er rigtigt og man oplever at der genstartes gang på gang hvis nogle af de kørende programmer ikke lukkes.  >>Jeg bruger bare msconfig
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2001 - 00:25 #9
ftp://mulle.adsl.dk/ , som er åben det medste af dagen og det halve af natten. ;o) Et andet lile triks man kan bruge er at samle data i zipfiler. Herefter fjerner man data og defagmentere og pakker så herefter zipfilerne ud igen. Det gør at der kommer samling på data igen for windows, og dermed kører det hele lettere.
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. juni 2001 - 00:27 #10
- lite versionen på www.powerdefrag.com er freeware så jeg, da jeg tjekkede..
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 00:28 #11
>>kharder - powerdefrag hvor køber jeg det????
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 00:29 #12
da ver jeg lidt for hurtig anikadk mange tak
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2001 - 00:31 #13
Du henter programmet på min ftpserver. Det er freeware versionen , som ligger der, så du det skal du ikke betale for. ;o)