Avatar billede paviuz Nybegynder
21. maj 2007 - 20:24 Der er 9 kommentarer

Problemer med PayPal, og bruger der kræver pengene tilbage.

Hej, for 5 dage siden, i onsdags, så solgte jeg mit wow acc for 430euro.

Jeg tjekkede min gmail idag, og fandt ud af at jeg havde fået en mail hvor der stod følgende:

The buyer has filed a claim stating this transaction was made without the account holder’s knowledge or consent. Please click Resolve Complaint Now to view your options to resolve this issue and how to provide relevant information will help in PayPal’s investigation. We must receive your response by 7 calendar days from case creation in order to include your input in our investigation.

Det er virkelig noget tis, jeg aner ikke helt hvad jeg skal gøre...
Og ved ikke om jeg kan få lov til at beholde pengene, lige siden i onsdags har den været igang med at overføre pengene til min roskildebank, og der stod at det ville tage mellem 5-7 dage, jeg har 2 dage mere indtil der sker noget mere i min "sag" med paypal.

Jeg har kæmpe lang log, med personen jeg solgte den til, på msn..

Jeg har overvejer lidt at bruge pengene på et eller andet, da jeg ikke er sikker på om jeg kommer til at beholde dem så meget længere.. Men jeg har også alle mine personlige informationer tastet ind på PayPal, så ved ikke hvor klogt det er.

Hvad vil i råde mig til at gøre?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 22:26 #1
Solgt på ebay? der må vel stå noget om salg af virtuelle ting i deres betingelser. Kigger lige om lidt.
Blizzard siger jo fyfy til den slags, måske det kan ha indflydelse på paypals "investigation". På den anden side kan de vel også oplyse paypal om hvor personen der spiller på kontoen sidder.
Hva siger ham du solgte den til, og er det hans paypal konto?
Avatar billede paviuz Nybegynder
21. maj 2007 - 22:42 #2
Nej den er ikke solgt på ebay, den er solgt via dette forum: http://www.ebur.dk/wt/

Det med hvor spilleren på den konto sidder, det lyder meget realistisk at de kan det...

Han vælger at ignorerer mig på msn.. og jeg ved ikke om det er hans konto, har ingen idé.
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 22:42 #3
heh næh det må man ikke sælge på ebay, så den er nok ikke solgt der.
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 23:13 #4
Hmm så vidt jeg kan se ser det sort ud. Man er ikke dækket af "Seller protection" ved salg af digitalt indhold. Så de har ret til at hæve beløbet hvis de vælger at tro på køberen. Også selv om der ikke er penge på kontoen, så får du vel en regning gætter jeg.
https://www.paypal.com/uk/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/policy_spp-outside (har ikke læst det hele, måske står der mere)

Jeg kan heller ikke forestille mig blizz vil være særligt behjælpelig, når det står klart og tydeligt i deres betingelser at man ikke må. De banner nok wow kontoen hvis paypal kontakter dem.

Hvis du mister pengene, kan du jo prøve at overbevise blizz om at din wow konto bare blev stjålet, og så bare ignorere ham køberen - two can play that game!

Håber nogen kan modsige mig her, overvejer også at sælge min :P
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 23:19 #5
hmm nej, hvis der ikke er penge på paypal kontoen får han ikke sine penge igen. Så alle pengene!
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 23:19 #6
*hæv alle pengene
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
21. maj 2007 - 23:25 #8
#

# How disputes are handled. Once a dispute has been filed, PayPal will notify the seller of the dispute. While the dispute is open, the buyer and seller subject to the dispute are able to access the details of the dispute via the PayPal Resolution Centre and post messages to each other in connection with the dispute. You agree that: Once a dispute has been filed, PayPal will notify the seller of the dispute. While the dispute is open, the buyer and seller subject to the dispute are able to access the details of the dispute via the PayPal Resolution Centre and post messages to each other in connection with the dispute. You agree that:

  1. PayPal may also post a message in connection with your dispute;

  2. any message you post is viewable by PayPal and the other party to the dispute (and disclosable to each of those parties);

  3. if the dispute is escalated to a claim, PayPal may review and use the content of any messages posted by users to decide the outcome of the claim. Also, if a buyer files a chargeback or reversal, PayPal may use the content of any messages posted by the buyer to dispute the chargeback; and

  4. you will be courteous and respectful when posting messaging and you will not post any message which is considered offensive, profane, abusive, threatening or otherwise unwelcome. You agree to only post messages which you believe on the facts to be true and not false nor misleading.

PayPal reserves the right to limit or close a user’s account or take other legal action against a user if the user breaches any of the above terms.
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
22. maj 2007 - 00:44 #9
Jeg kan ikke finde noget om forskellen mellem:
at sige man ikke kender noget til transaktionen og vil ha pengene igen (som han jo gør),
og at sige at man ikke har fået en vare man har betalt for og vil ha pengene igen.

I tilfældet med varen ville han ikke få noget igen da han har købt adgang til digitalt indhold ejet af blizzard, og det dækker deres buyer protection ikke.

Jeg tror du skal ind i det der Resolution Center og vise dem alt hvad du har på ham... msn loggen, og hvad du har fra ebur.dk af logs.

Spændende at læse om, men nu vil jeg sove :P