Avatar billede rumstaden Nybegynder
21. maj 2007 - 12:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette resourcer som kan reserveres i outlook 2003

Hej

Jeg vil gerne vide hvordan jeg i outlook 2003 kan oprette en resource (f.eks en projektor eller mødelokale) som kan reserveres alene og ved en mødeindkaldelse. Kan jeg oprette en ny public folder som kan bruges hertil? Hvis ja, hvordan? Alle forslag er velkommen ;o)
21. maj 2007 - 12:27 #1
Det forudsætter at Outlook kører op mod en Exchange Server.

Er det tilfældet?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2007 - 12:37 #2
funktionen kan også sagtens benyttes ved brug af Domino vht af connectoren (gælder også SmarterMail)

Sådan oprettes en mappe med en fælles kalender

* Start Outlook
* Hvis du ikke kan se de offentlige mapper (Public folders) til venstre i Outlook,
  så vælg ”Mappeliste” i nederste venstre hjørne.
* Klik på plusset ud for ”Public folders” og dernæst ud
  for ”Alle offentlige mapper”
* Højreklik på den offentlige mappe, der har firmaets navn (fx DIR),
  og vælg ”Ny mappe”
* Giv mappen et passende navn (fx ”Fælles kalender”) og vælg
”Kalender-emner” i drop-down boxen ”Mappen indeholder”. Klik på ”OK”
* Nu er mappen oprettet. Som udgangspunkt har personen, der
  oprettede mappen, samt administratorerne for firmaets Exchange,
  fulde rettigheder over mappen. Alle andre brugere i firmaet har
  rettigheder til at oprette, ændre og slette kalenderemner i mappen. Hvis andre
  rettigheder ønskes, vælges dette ved at højreklikke på mappen og vælge ”Deling…”
* Nu kan brugerne, der har fået rettigheder til det, oprette og se
  de fælles kalender emner i den fælles kalender
Avatar billede rumstaden Nybegynder
21. maj 2007 - 12:43 #3
Outlook kører op imod en exchange server.
Avatar billede kim Nybegynder
21. maj 2007 - 13:07 #4
du lave en public folder og vælger kalender
Avatar billede rumstaden Nybegynder
21. maj 2007 - 13:21 #5
Har lavet en ny public folder og valgt calender item, men får ikke mulighed for at vælge public folder når jeg skal "invitere" projektor/mødelokale ind i min mødeindkaldelse.
Avatar billede maagen Nybegynder
21. maj 2007 - 20:21 #6
Opret en "bruger" navngivet "mødelokaleA" (og lav selvfølgelig en exchange postkasse)
Opret en gruppe der hedder "mødelokaleadministratorer" og meld mødelokaleadministratorne ind i denne gruppe
tildel mødelokaleadministrator gruppen fuld adgang til "brugeren"

Log på som en mødelokale administrator og lav en outlook profil for hvert mødelokale og start outlook med denne profil.

Gå op i funktioner og vælg indstillinger. Tryk på kalender indstillinger og derefter ressource planlægning. Her kan du aktivere at den automatisk skal behandle mødeindkaldelser. På knappen "indstillinger for ledig/optaget tid" som er ved siden af ressourceplanlægnings knappen kan du angive hvor langt ud i fremtiden den skal opdatere. Sæt det tal lidt højt, da man skal logge på outlook med mødelokalets postkasse for at "aktivere" flere måneder.

Husk at når møde lokalet inviteres med skal det inviteres som en ressource eller virked det ikke.

Du kan evt også kigge på Exchanges autoaccept agent:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa996253.aspx
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=3D0884E6-C603-491D-BF57-ACF03E046BFE&displaylang=en
Men her kan jeg ikke hjælpe så meget, da der er længe siden jeg har rodet med det.

Måske andre har bedre forslag?
Avatar billede rumstaden Nybegynder
22. maj 2007 - 10:07 #7
Er det på serveren jeg skal oprette de forskellige profiler, eller kan jeg gøre det på f.eks min egen klient?