Avatar billede sunweb Nybegynder
21. maj 2007 - 11:56 Der er 8 kommentarer

Spær for internet adgang på en bruger

Hejsa,

Efter problemer med knægten og brugen af internettet, er det blevet nødvendigt at lukke for internetadgangen på hans bruger. Han skal stadig kunne bruge computeren til lektier, spil osv.

Men kan man på en ganske almindelig windows xp pro lave så hans bruger ikke kan tilgå internettet?

På forhånd tak!
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. maj 2007 - 12:13 #1
hiv netkortet ud?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2007 - 12:20 #2
Klip netkabel over - skift adgangskode på det trådløse net - muligheder er der nok af, så længe begrænsningen ikke sker via software, for denne kan omgåes!
Avatar billede sunweb Nybegynder
21. maj 2007 - 12:34 #3
Okay, ja den er jeg med på... Men er bare lidt bøvlet, kunne være smart hvis man kunne lave en policy eller så noget... Der findes ikke andre måder?
Avatar billede roenving Novice
21. maj 2007 - 13:34 #4
Du kan jo lukke for adgangen til de programmer, han bruger til at surfe med ?-)
Avatar billede sunweb Nybegynder
21. maj 2007 - 13:45 #5
roenving -> Ja det var måske mere så noget jeg overvejede... Når man laver en bruger i xp med begrænset adgang, hvor kan man så lukke for adgangen til eks. IE?

Tak for svaret
21. maj 2007 - 13:51 #6
Tihi ...
... en årgang kørte min knægts (Internet)forbindelse igennem en dum HUB. Jeg satte så en dumt TÆND/SLUK ur på dens 230V så der kun var forbindelse mellem 18:00 - 22:00 !!!
Så kunne han få lavet sine lektier (og andre pligter *S*) først samt passe sin sengetid !!!
Avatar billede sunweb Nybegynder
21. maj 2007 - 13:57 #7
dr1_larry -> Det lyder meget fornuftigt, problemet her er bare at der skal lukkes helt.. Vi havde en dum situation den anden aften, med ubudne gæster på vores adresse... Så har jeg ikke sagt for meget - men han skal lige ha en lille en over fingrene, hvor han ikke får lov at bruge nettet fra nu af og noget tid frem...
Avatar billede roenving Novice
21. maj 2007 - 14:20 #8
Jeg har aldrig prøvet på en enlig maskine, men i og med, man kan det, når man kører et netværk, må der også være en chence i XP Pro ...

Du kan jo prøve at se, hvad der sker, hvis du laver noget i Kontrolpanel --> Administration og så enten se på Computeradministration eller Lokale sikkerhedsindstillinger !-)