Avatar billede bwyan Nybegynder
21. maj 2007 - 11:19 Der er 2 kommentarer

DualHead2Go med full screen video.

Hej Eksperten.

Jeg har for nylig anvendt en Matrox DualHead2Go boks (http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/products/dh2go/home.php) til en bærbar PC som ikke har to eksterne grafikkort adaptere. Heller ikke når den bliver placeret i sin docking station.

Boksen splitter et video signal i to og tillader maksimering af program-vinduer i to forskellige skærme vha. noget medfølgende software som placerer sig i process-linien.

I princippet opfatter styresystemet ikke de to skærme som reelt adskilte eller "extended". Det kører med en spøjs opløsning på ikke mindre end 2048x768 og spreder derved skrivebordet og start-baren ud over begge skærme.

I bund og grund fungerer software'en fint. Den forstår at maksimere vinduer på de rigtige skærme og gemmer placerings-indstillinger for de enkelte program-vinduer.

Det eneste sted jeg render ind i et problem er ved ting som f.eks. video i fuld skærm eller baggrundsbilledet på skrivebordet. De bliver begge centreret lige præcis i midten af opløsningen, altså imellem de to skærme, så at sige. Det er ret frustrærende og jeg kan ikke få Matrox's software til at løse problemet.

Hvis der er nogen her på Eksperten der har erfaringer med denne boks, vil jeg være meget glad for at høre fra jer.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.
Bwyan
Avatar billede prebas Nybegynder
21. maj 2007 - 19:16 #1
har nøjagtig det samme problem... skide irriterende... har rodet rundt med det men tror desværre bare det er noget man må indfinde sig med....
Avatar billede bwyan Nybegynder
31. maj 2007 - 11:27 #2
Altsaa maa svaret være at Matrox er noget bras og at man skal holde sig langt væk fra den slags. Jeg lagde for den sags skyld ogsaa mærke til lidt stoej i billedet.