Avatar billede torving Nybegynder
21. maj 2007 - 10:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL Server 2000, Performance optimering af Stored Procedures

Hej eksperter

Jeg søger efter en måde hvorpå jeg kan danne mig et overblik over nogle hundrede stored procedures eksekverings hastigheder.
Jeg søger nemlig efter nogle performance syndere som sinker hastigheden af et system. Jeg tænkte på om der er nogen der har nogle erfaringer med nogle værktøjer som jeg kan anvende dertil.
Det ville være en fordel hvis man f.eks kunne logge alle SPROC kald som tog mere end f.eks 500ms.

Med Venlig Hilsen

Michael Tørving.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
21. maj 2007 - 11:57 #1
jamen det har jeg da. Du kan bruge SQL server profiler til at udvælge de stored procedures med en eksekveringstid over 500ms.

Du starter en trace, og under filters kan du vælge CPU less than or equal to 500ms, og under events skal du vælge Stored procedures. RPC Completed.
Avatar billede torving Nybegynder
21. maj 2007 - 13:54 #2
Det har jeg også prøvet men jeg har det problem at selv om jeg har sat et filter på databasenavnet så logger profileren alt hvad der sker på serveren. Og jeg har ca. 50 databaser kørende på den, hvilket giver et ret uoverskueligt output. Burde jeg ikke via filteret databasename kunne angive at jeg kun vil have output fra den database.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
21. maj 2007 - 14:34 #3
Jo, det kan du også. Enten på database navn, eller databaseid.

Du har også mulighed for at gøre det på processid.
Avatar billede torving Nybegynder
21. maj 2007 - 15:16 #4
Tak for din hjælp.
Smid et svar.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
21. maj 2007 - 15:18 #5
svar