Avatar billede odajensen Nybegynder
21. maj 2007 - 08:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Online musikbutik?

Hi, Jeg vil gerne give min lillebror musik downloads i fødselsdagsgave som han bare kan putte i sin player uden at behøve at sætte sig ind i noget.

Så jeg kigger efter en online musik butik, er det nogen som har et godt forslag?

Kodeord: Simpelt, billigt, virker. Online betaling med Paypal eller kreditkort.
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. maj 2007 - 08:47 #1
iTunes Music Store - her kan du købe elektroniske gavekort, og det spiller...!
Avatar billede olemalm Nybegynder
21. maj 2007 - 08:50 #2
Prøv denne: http://musik.digidi.dk
Andelsselskab ejet af kunstnere og ophavsmænd (m/k) med minimale driftsomkostninger. Det betyder både billige priser og større udbytte for dem, der har arbejdet med musikken.
Avatar billede twotimes Nybegynder
21. maj 2007 - 11:33 #3
Tror nok man skal have en ipod for at kunne afspille numre købt på itunes
Avatar billede odajensen Nybegynder
29. juni 2007 - 08:14 #4
Man skal faktisk ikke have en iPod for at købe numre man har betalt for at ved købe et musik gavekort til iTunes... sagde de i forretningen. Man downloader dem til sin PC (/whatever) og spiller det i en hvilken som helst Mp3 Player. Fixt lille kort.
Avatar billede odajensen Nybegynder
18. april 2009 - 01:08 #5
Erfaringer:

online musik butikken http://us.7digital.com
er integrereret med den fremragende music player Songbird
http://getsongbird.com/
paa samme maade som iTunes er integreret med iTunes music store.

Songbird er en gratis open source music player til Mac baseret paa Mozilla's platform. Ligesom Firefox har den et tab system og smarte add-ons (and counting). Man kan vaelge design i form a skins, grundlaeggende struktur minder om iTunes men er smartere / nemmere at kontrollere.

Hvor man, med iTunes bliver fastlaest til Apple's produkter - fordi fx AAC formatet stort set kun kan spilles paa Mac/iPod osv. (kan principielt konverteres til MP3 ved et klik med musen, men i de fleste tilfaelde faar man beskeden at dette nummer er kopi beskyttet og ikke kan konverteres) downloades numre fra 7digital i MP3.

Kan anbefales.
Avatar billede odajensen Nybegynder
18. april 2009 - 01:10 #6
PS. Koeb via iTunes ville ikke have fungeret for min lillebror for han har hverken Mac eller iPod.