Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 22:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp!! - floppy-disk - - ingen adgang

Jeg har skiftet floppydrev for min nabo - men i system-egenskaber vises der 2 floppydrev og der er ingen adgang til drevet NB! der er kun et Floppydrev i pcen - - - - det gamle slidte drev der ikke længere virker var ikke plug and play men med en standarddriver fra win98SE,  -  det nye kender jeg ikke fabrikatat på men er PNP

>>> MIN IDE:
1.  fjerne begge drev i egenskaber for system
2.  derefter fjerne drevet fysisk
3.  så starte uden ploppy
4.  slukke
5.  geninstallere drevet og lade win98SE finde drevet

  Hvis det er nødvendigt: Hvordan fjerner jeg den den/de drivere der er installeretfor at understøtte det gamle drev??

Er jeg på rette spor?
Avatar billede handmade Nybegynder
01. juni 2001 - 22:24 #1
Både og...

Start med at gå i BIOS og tjek hvad der er installeret der
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:24 #2
Det lyder rimeligt, men har du slået B-drevet fra I BIOS OG HAR DU VENDT KABLET RIGTIGT TIL DEN NYE. dET ER IKKE SIKKERT at ben1 på kablet skal vende nærmest stikket til strømmen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:26 #3
Du kan selvfølgelig gøre som du selv foreslår, hiv kablerne til floppyerne fra, smid det gamle ud, gå ind i win98 og se om drevene er slettet.
Avatar billede konex Nybegynder
01. juni 2001 - 22:27 #4
Er kabelet vent rigtigt? hvis det er det fjerner du begge floppydrev i system-egenskaber, derefter går du ind i kontrolpanelet og beder windows søge efter nyt hardware, derefter bliver du bedt om at genstart, så skulle det være i orden.
Og du behører ikke tage drevet ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:30 #5
Tjek lige om lyset i floppyen er konstant, for så har du vendt stikket forkert og du risikerer at floppyen er eller blir\' brændt af.
Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 22:39 #6
Kun a drevet er i bios b-drevet er slået fra og kablet er vendt rigtigt nej retaxes og konex i har ret kablet må være vendt forkert for  -  ved nærnere eftertanke så lyste floppyen konstent  ---  men det andet spørgsmål >>  driverne  hvordan kommer jeg af med dem???
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:44 #7
Driverne skal du lade være, de skal jo bruges,  medmindre de ikke er i orden. Win98 skal nok finde de rigtige drivere, de gamle blir bare liggende og fylder op, som så meget andet der forlængst er afinstalleret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:46 #8
Hvis du gerne vil fjerne driverne til den gl floppy, så hedder de nok noget med flpydisk.sys, det gør de i hvert fald hos mig der godt nok bruger win2k.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:47 #9
Og de ligger sandsynligvis i windows/system eller windows/system32
Avatar billede thomasbp Nybegynder
01. juni 2001 - 22:48 #10
taker for opmærksomheden og de gode svar!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 22:53 #11
Fint nok og takker for point.