Avatar billede kirkbye Nybegynder
20. maj 2007 - 20:58 Der er 3 kommentarer

Problemer med ftp

Jeg har ud af ingenting fået et meget stort problem, som jeg håber, at en af jer kan hjælpe med.

Jeg kan ud af ingenting ikke logge mig på nogen som helst ftp-server. Jeg har prøvet med Filezilla, Cuteftp og Windows eget ftp-program, men hver gang laver den en timeout. Det er umuligt at koble på. Det mærkelige er, at jeg godt kan logge på fra andre computere?! Jeg har tjekket min firewall, men det lader ikke til at være problemet, da det tidligere har virket fint med de samme indstillinger

Hvad kan problemet være??
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. maj 2007 - 21:34 #1
Prøv at logge på som active eller passive. Altså modsat af hvad du gør nu. De andre computere der virker, er de også indenfor din router?
Avatar billede kirkbye Nybegynder
21. maj 2007 - 09:20 #2
Der er intet af det der virker mærkeligt nok...
Jeg kan sige, at kun én af de andre computere er på samme netværk, og den virker fint. Andre jeg har prøvet på er på andre netværk..

Det der undrer mig mest er, at det kom fra den ene dag til den anden. Og det er som sagt uanset hvilket ftp-program jeg bruger.
Avatar billede kirkbye Nybegynder
22. maj 2007 - 10:39 #3
Har fundet svaret. Det var min Windows Firewall, der blokerede. Den blev ellers slået fra, da jeg installerede Bullguard, men er åbenbart slået til igen ved en fejl.