Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
20. maj 2007 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD backup gentager korte sekvenser

Når jeg backer en DVD up forekommer det ret tit at den udkommende avi fil har en kedelig fejl - den stammer ligesom i det. Det sker typisk i.f.m. flersprogede DVD'er hvor det lader til at filmen får flettet flere spor sammen på en kedelig måde således (eksempelvis) at først den svenske, så den danske så den norske version af en title vises. Jeg bruger typisk DVD Decrypt + AutoGK (som jeg bruger til at konvertere til xvid).

Jeg tror kun jeg er stødt på det i.f.m. DVD'er hvor der er flere lydspor (sprog).

Problemet opstår ikke hvis jeg bare backer råt op til HD med DVD Decrypt om problemet er således i AutoGK's konvertering (og kompression) af indhold fra MPEG2 til Xvid.
Avatar billede nva Praktikant
21. maj 2007 - 08:20 #1
Har du prøvet med DVDShrink http://www.mrbass.org/dvdshrink/  ?
Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
21. maj 2007 - 15:17 #2
Jeg har ikke prøvet DVDShrink - er programmet egnet til at producere f.eks. 1GB størrelse film (med andre ord en ret kraftig kompression)? Jeg skal bruge den forholdsvis kraftige kompression fordi jeg ønsker at gemme filerne på - og afvikle fra - harddisk istedet for DVD'er.
Avatar billede nva Praktikant
22. maj 2007 - 15:04 #3
Det er netop beregnet til den slags :)
Avatar billede nva Praktikant
23. maj 2007 - 07:46 #4
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis mit input ikke kunne bruges.
Avatar billede drhjemmegjort Nybegynder
23. maj 2007 - 08:03 #5
Decrypt + DVDShrink + AutoGK gav et godt resultat. Tak :)