Avatar billede jhwh Nybegynder
20. maj 2007 - 14:16 Der er 1 løsning

Canon PowerShot S2 IS som Hard drive

Jeg er den mere eller mindre heldige ejer af et Canon PowerShot S2. Det hænder at jeg gerne vil overføre billeder eller anden data fra min stationære PC til kameraet, imidlertid nægter min PC (og også andres PC'er)konsekvent at opfatte kameraet som et Hard Drive; Dvs. i 'My Computer' oversigten er der et lille kamera-ikon hvor ud for der står 'Canon PowerShot S2 IS', og jeg får ikke lov at kopiere nogen som helst former for filer over på det.
Kameraet indeholder 512 MB SD kort fra Sandisk.
Er der nogen der har oplevet samme problem, og evt. har fundet en løsning?
Avatar billede jfj Nybegynder
29. juli 2007 - 11:21 #1
Hej
Jeg har selv tidligere "bøvlet" med at uploade billeder fra camera til pc og fandt det, til tider ret frustrerende, blot at få forbindelse, men efter jeg har anskaffet en kortlæser er problemet løst.
Nu tager jeg kortet ud af cameraet og placerer det i kortlæseren (som min pc "kender") og kan læse og skrive på kortet efter behag, hvorefter jeg flyttet kortet tilbage til mit camera (som også "kender" kortet) uden problemer.
mvh
jfj