Avatar billede herbert Nybegynder
20. maj 2007 - 11:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lydkort, usb, headset

Hej

Jeg har et problem med min bærbare computer.. Jeg kan ikke slå onboard mikrofonen i min mixer.

Så det vil sige, at selvom jeg plugger en ekstern mic i computeren så optager den stadig fra både ekstern og intern mic; og det giver meget støj.

Jeg overvejer derfor at bruge et USB headset. Men vil USB headsettet figurere som en separat mixer kanal i min lydmixer i XP? Således at jeg kan slå alle analoge mikrofon indgange fra, og derfor kun bruge USB lyd?
Avatar billede philipn Nybegynder
20. maj 2007 - 17:21 #1
Når du sætter en ekstern mic. i din maskine burde den automatisk bruge den som 1. prio.

Har du prøvet at opdatere maskinen? lydkort/bundkort driver?

Om ikke andet så vil et USB headset være plug&play og derved slå din mic i maskinen fra.
Avatar billede herbert Nybegynder
20. august 2010 - 16:08 #2
Lukker spørgsmålet.. Jeg har stadig problemet.. Har lavet en dirty løsning ved at slukke on-board mic'en og tilslutte et USB headset.