Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
19. maj 2007 - 12:55 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hoste asp.net 2.0 webside

Hej!

Har nogle problemer med at få mit asp.net websted til at virke på en webserver der understøtter asp.net 2.0.

Jeg har prøvet at uploade en simpel webside til roden af mit websted, bestående af følgende filer:

Default.aspx
Default.aspx.cs
web.config

På webstedet ligger der også en undermappe aspnet_client - skal denne bruges/indehole nogle filer?

Følgende fejl opstår: www.cablenet.dk

Hvad gør jeg forkert? Skal jeg uploade andre filer, eller skl de ligge et andet sted på serveren?

På forhånd tak!
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2007 - 12:58 #1
det der står på skærmen af fejlmeddelelse forklarer egentlig meget godt hvad det er du skal - nemlig at ændre din web-config som forklaret i den første gule boks. Når du har gjort det vil du formentlig kunne se hvad den rigtige fejl er.
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
19. maj 2007 - 13:03 #2
Kan du så forklare hva denne fejlmeddelse betyder?

www.cablenet.dk
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2007 - 13:12 #3
har du uploadet din codebehind-fil - altså Default.aspx.cs?
Avatar billede neoman Novice
19. maj 2007 - 13:12 #4
nederste linje :

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573

bemærk  Version !
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
19. maj 2007 - 13:14 #5
Ahh okay? Det er måske versionen der ikke er ens...
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
19. maj 2007 - 13:17 #6
På serveren er der en massesti: aspnet_client/system_web/2_0_50727/ - Er det ikke version 2.0? Det har måske ikke noget med det at gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2007 - 13:18 #7
IIS'en skal også være sat op til at køre med version 2.0 på det enkelte domæne.
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
19. maj 2007 - 13:23 #8
Okay.. Det må jeg lige undersøge så! Der er nok der problemet opstår så.
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
21. maj 2007 - 15:45 #9
Rigtig nok - versionen den var gal med. Smid et svar neoman, så kan du få nogle points :)
Avatar billede neoman Novice
21. maj 2007 - 16:05 #10
Nu har keysersoze faktisk også bidraget til afsløringen af fejlkilden, så skal vi ikke lige vente på ham også :-)?
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2007 - 17:31 #11
svar :)