Avatar billede treyeb Nybegynder
19. maj 2007 - 11:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Spylocked på Windows 98

Hej, min første gang som bruger, så håber virkelig at i kan være til hjælp.
Har kigget lidt på artiklerne omkring hvordan man fjerner Spylocked. Har kommet til at få det ind på min fars lettere ældre Pc og der er en verden til forskel på de log's jeg ser i de andre artikler her på siden, og så til mine.
Men her kommer de:

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 05/18/2007 at 02:57 PM

Application Version : 3.5.1016

Core Rules Database Version : 3240
Trace Rules Database Version: 1251

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:22:31

Memory items scanned      : 60
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 1756
Registry threats detected : 12
File items scanned        : 6282
File threats detected    : 4

Adware.Tracking Cookie
    C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@track.adform[2].txt
    C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@adtech[2].txt
    C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@www.spylocked[2].txt

Malware.SpyLocked
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\CLSID
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\InprocServer32
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\InprocServer32#ThreadingModel
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\ProgID
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\Thjp
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\flEyb
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\gtyimtnK
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\jkEeamlti
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\gkeW
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\efaA
    HKCR\CLSID\{D06E2EAE-1922-4A0B-6A7C-8D9E3DE0E708}\UxdvrXbzXek

Trojan.Smitfraud Variant
    C:\WINDOWS\SYSTEM\KGKDBSK.DLL

Og

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan saved at 11:22:47, on 19-05-07
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB04.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAM FILES\MSN APPS\UPDATER\01.02.0002.1001\DA\MSNAPPAU.EXE
C:\THORKIL\SUPERANTISPYWARE\SUPERANTISPYWARE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\DRWATSON.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\THORKIL\HIJACKTHIS_V2.EXE

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet explorer\Main,Default_Page_URL = http://tdconline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af TDC
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAM FILES\MSN APPS\MSN TOOLBAR\01.02.5000.1021\DA\MSNTB.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAM FILES\MSN APPS\MSN TOOLBAR\01.02.5000.1021\DA\MSNTB.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "c:\program files\MSN Apps\Updater\01.02.0002.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\THORKIL\SUPERANTISPYWARE\SUPERANTISPYWARE.EXE
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\THORKIL\SUPERANTISPYWARE\SUPERANTISPYWARE.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT Startup: PowerReg Scheduler.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://tdconline.dk
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/mcfscan/2,2,0,5032/mcfscan.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL

--
End of file - 3613 bytes
Avatar billede treyeb Nybegynder
19. maj 2007 - 12:02 #1
Har desuden lige opdaget noget kaldet Dr. Watson i min toolbar. Har jeg nu fået lavet mere rav i den??
19. maj 2007 - 14:34 #2
Umiddelbart er din Log 'ren' ...
Efter hvad jeg kan huske fra Wintendo98 *S*

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales (jo virker også til Win'98) ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2007 - 17:37 #3
Dr. Watson programmet er Microsofts eget :)
22. maj 2007 - 22:02 #4
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2007 - 22:40 #5
Weird!!!
Han oprettede nyt spørgsmål 20/5 uden at vende tilbage hertil...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2007 - 22:40 #6
(Ikke det samme vel at mærke :))
Avatar billede treyeb Nybegynder
23. maj 2007 - 11:41 #7
Hvad er der "Weird"!!! dr1 larry? Der er jo ikke nogen som har kunnet give mig et fyldestgørende svar på spørgsmålet om Google...

Det eneste der er Weird her, er at du tar dig tid til at skrive noget som er komplet ubrugeligt for mig!!! Kig på min HijackThis Log og fortæl hvordan man ordner Google!!
Avatar billede treyeb Nybegynder
23. maj 2007 - 11:41 #8
Undskyld, ikke dr1 larry..! john stigers, selvfølgelig
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2007 - 17:05 #9
1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Ewido:

http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm

Klik på Demo download.
Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

3. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

4. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

5 Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

6. Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

7. Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Fortæl lige hvis de hedder noget andet).

8. Genstart almindeligt, kør denne onlinescanner:

PANDA(http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107), (sæt den til Automatic removal).

10. Genstart og smid loggen fra Ewido herind. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.

PS!!!!
Jeg er med på en kigger (klik send uden at smide kommentar!) og det er lidt underligt at du ikke giver feedback på det dr1_larry skiver!!??

Denne procedure er ikke for at fixe google, men for at fjerne de infektioner du har!
23. maj 2007 - 22:54 #10
- enig - <john_stigers> ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2007 - 23:43 #11
treyeb - spring over pkt. 2 for det virker ikke under win98 :)
30. maj 2007 - 18:03 #12
Status ???
Avatar billede treyeb Nybegynder
31. maj 2007 - 12:30 #13
Ku ikke finde det sted hvor jeg skulle fjerne fluebenet i security info, men her er panda og smitrem logs'ene
  smitRem © log file
    version 3.2

    by noahdfear

Windows 98 [Version 4.10.2222]

Running from
C:\Thorkil\smitRem

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pre-run SharedTask Export

(GetSTS.exe) SharedTaskScheduler exporter by Lawrence Abrams (Grinler)
Copyright(C) 2006 BleepingComputer.com

Registry Pseudo-Format Mode (Not a valid reg file):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
SpywareStrike uninstaller NOT present
AlfaCleaner uninstaller NOT present
SpyFalcon uninstaller NOT present
SpywareQuake uninstaller NOT present
SpywareSheriff uninstaller NOT present
Trust Cleaner uninstaller NOT present
SpyHeal uninstaller NOT present
VirusBurst uninstaller NOT present
BraveSentry uninstaller NOT present
AntiVermins uninstaller NOT present
VirusBursters uninstaller NOT present

  Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system folder ~~~

amcompat.tlb
nscompat.tlb

~~~ Icons in system folder ~~~

~~~ Windows directory ~~~

wupdmgr.exe

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~ wininet.dll ~~~~

wininet.dll Present!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Starting registry repairs
Registry repairs complete

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SharedTask Export after registry fix

(GetSTS.exe) SharedTaskScheduler exporter by Lawrence Abrams (Grinler)
Copyright(C) 2006 BleepingComputer.com

Registry Pseudo-Format Mode (Not a valid reg file):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\SYSTEM\BROWSEUI.DLL"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deleting files

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system folder ~~~

~~~ Icons in system folder ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

Og her er den fra Panda:

Incident                                                                        Status                        Location

Potentially unwanted tool:Application/PRScheduler                              Not disinfected              C:\WINDOWS\Menuen Start\Programmer\Start\PowerReg Scheduler.exe
Spyware:Cookie/Adtech                                                          Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@adtech[2].txt
Spyware:Cookie/FastClick                                                        Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@fastclick[1].txt
Spyware:Cookie/Mediaplex                                                        Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@mediaplex[2].txt
Spyware:Cookie/Atlas DMT                                                        Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@atdmt[2].txt
Spyware:Cookie/2o7                                                              Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@2o7[1].txt
Spyware:Cookie/FastClick                                                        Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@media.fastclick[1].txt
Spyware:Cookie/Doubleclick                                                      Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@doubleclick[1].txt
Spyware:Cookie/Zedo                                                            Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@zedo[2].txt
Spyware:Cookie/myaffiliateprogram                                              Not disinfected              C:\WINDOWS\Cookies\verner og co.@www.myaffiliateprogram[2].txt
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Thorkil\smitRem.exe[smitRem/Process.exe]
Potentially unwanted tool:Application/Processor                                Not disinfected              C:\Thorkil\smitRem\Process.exe

~~~~ wininet.dll ~~~~

wininet.dll Clean!! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2007 - 19:43 #14
For at være helt sikker så smid lige en hijackthislog herind, men tror smitrem tog det der var!
Avatar billede treyeb Nybegynder
21. september 2010 - 21:55 #15
Tråd lukkes
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2010 - 22:29 #16
Du er da en sjov fætter, siden du udlover point men tager dem selv...