19. maj 2007 - 10:00Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Reperation af død Western Digital DH (WD5000YS)
Jeg har 3 af ovenstående kørende i RAID 5 og en af stået af (efter ca. 1 dag fra installation!). Nu er spørgsmålet så om jeg skal sende den tilbage til Getmore eller om jeg skal sende den direkte til Western Digital RMA service?
Det vigtigste er at få disken hurtigt tilbage så mit RAID kan blive bygget igen og dermed være mere sikkert.
Ja, det er vel nærmest en DOA da den aldrig har virket ordentligt. Vil Getmore være de hurtigste da WD sikkert også 'bare' vil bytte disken, mend et kræver nok den skal til udlandet et eller andet sted og det tager sikkert tid.
(har engang sendt IBM diske til Holland og der gik vist 3-4 uger inden de kom tilbage igen)
nej den SKAL ikke, men det er da det smarteste, når producenten også kan varetage garantisager direkte, er der intet sted der står at det er forhandleren der SKAL varetage garantien.
Man kan faktisk hos Western Digital få en ny tilsendt inden man sender den gamle (hvilket dog er ligemeget da den jo slet ikke virker) hvilket lydder som ret god service. Ved dog ikke hvor langt tid det tager.
Alle som har skrevet husk at lave et svar så jeg kan give points.
Du kan køre sagen gennem forhandleren og WD.. bestemmer du selv..
Hvis du skal bruge disken hurtigt anbefaler jeg at du tager kontakt til din forhandler og beder dem sende en ny - hvorefter du sender din gamle disk til dem.
De vil returnere den defekte disk til WD og blive krediteret.
"Den defekte disk bliver allerførst testet for fejl, derefter vil disken evt. blive ombyttet med en given leveringstid pålagt.
Vi har en behandlingstid på ca. en uge i forbindelse med registrering af returpakker."
Stemmer meget dårligt med deres hjemmeside: "Getmore A/S håndterer selv reklamationer og sørger for hurtig og smertefri ombytning af defekte produkter."
Det er et spørgmål om kundeservice og at have folk nok til at klare det.
Når de skriver "...hurtig og smertefri ombytning..." så ser jeg ikke meget om at jeg (i princippet) skal være uden PC i 14 dage pga. en reklamation.
Var det klart inden køb eller bare inden eller ved reklamationen at det ville tage 7 dage + 3 dage til at modtage returlabel (god service de sender det!) + lidt forsendelse i den anden ende så havde jeg sendt den direkte til Western Digital (derfor spørgsmålet her og desværre ikke det korrekte svar...).
Svaret er ganske korrekt. Folk nok??? Kunder vil have billige varer - der skal være 2o0% service på dyret, samt de vil have varen igår... Ja de kan da bare ansætte flere folk og sætte priser op for at brødføde 1-2 ekstra lønninger på tilsammen 4-500.000 - så sælger de intet og problemet er løst...
Min kommentar går i princippet ikke på hverken pris eller ansættelse af folk men på den information (som ikke koster noget eller meget lidt!)
Jeg vil have den korrekte information til at træffe min beslutning. Havde der stået på hjemmesiden at: "En reklamationssag tager normalt mellem 10-20 dage" og endnu bedre "Lige nu er der en ventetid i reklamationsafdelingen på XX dage", så havde det været super service og information jeg kan bruge til at træffe mit valg.
Jeg falgte så at spørge på erfaringer her da jeg kun havde deres formulering om hurtigt og smertefrit at gå ud fra så jeg ville gerne have andres vurdering og den fik jeg så.
Jeg kunne have valgt at sende til WD og lade dem allerede i mandags sende en ny disk samt embalage til at returnere den gamle. Den ville jeg så have haft sikkert i dag (efter 5 dage) eller måske mandag (8 dage) og ikke først efter 14-18 dage som jeg forventer nu.
Det jeg efterlyste med spørgsmålet var korrekt information og at man lever op til det der skrives. Det jeg ikke efterlyser er at de skal lave et andet koncept med flere folk og dyere priser, de skal leve op til det koncept de har beskrevet og som er det eneste jeg kan forholde mig til.
Jeg har valgt leverandøren ude fra de oplysninger og dermed accepteret: Pris, service og leveringstid (som for øvrigt også i forhold til deres side blev mere end fordoblet fra "2-3 dage" til at det kom på 7. dagen.)
Hvis servicen så ikke lever op til det som jeg har accepteret så ville jeg; 1) bruge en anden service som også er mulig 2) gerne vide det inden jeg sender mine vare til service 3) i bedste fald vide det inden jeg handler så det er en del af min vurdering.
Mht. svar og kommentarer så mener jeg jo ikke de er baseret på erfaringer med Getmore men mere med hvordan det må kunne forventes at Getmore behanlder retursagen (svar/kommentar 1, 3 og 4) Har sågar foreslået det fra kommentar 6, men det gør Getmore heller ikke (havde *jeg* heller ikke forventet) så derfor mener jeg ikke at jeg har fået et godt svar/kommentar her.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.