Avatar billede sushiespice Nybegynder
18. maj 2007 - 21:33 Der er 4 kommentarer

Tekst i standard kvalitet, billeder i kladde kvalitet?

Hej,

Kan man indstille Word eller printeren sådan at billederne bliver udskrevet i kladde kvalitet og teksten i standard kvalitet?

Problemet er at når jeg udskriver på alm. printerpapir, så bliver papiret helt bulet når jeg udskriver billeder i standard kvalitet. Hvis jeg vælger kladde kvalitet bliver teksten lige en anelse for utydig (synes jeg).

Mvh,
Sussi :-)
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2007 - 21:56 #1
hvis det er alm. sort tekst, kan du roligt udskrive i kladdekvalitet, da man på de fleste printere ikke kan se stor forskel på kvaliteten af tekstens udseende.
til alm. tekst benytter jeg ALTID kladdekvalitet, når der udskrives på standard 80g/m2 papir
Avatar billede sushiespice Nybegynder
19. maj 2007 - 01:46 #2
Ja men det er desværre ikke alm. sort tekst det hele og på det farvede tekst kan jeg se forskel... :-/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. maj 2007 - 09:20 #3
Du kan ikke vælge forskellig kvalitet på det printede.

Det bulede burde iøvrigt forsvinde, hvis papiret ligger og tørrer nogle minutter. Hvis ikke, er blækket for tyndt i forhold til papiret (Uoriginalt blæk?). Så skal du bruge noget kraftigere papir...
Avatar billede hcma Novice
19. maj 2007 - 09:34 #4
der er for mig at se 3 muligheder:
1. køb papir som passer til printeren  (f.eks. HP-papir til HP-printere)
2. benyt en kraftige papirkvalitet
3. benyt papir bestrøget på printsiden og lad det stille og roligt ligge og tørre op efter print.