Avatar billede jbb007 Nybegynder
18. maj 2007 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversigt med de gode danske hjemmesider til en efterlønner

Hej
Jeg forsøger mig lige med et lidt anderledes spørgsmål.

Min fader er gået på efterløn - og er totalt nybegynder mht. at bruge pc og internet. Men han synes, at det er interessant at surfe rundt.

Jeg ville gerne give ham en slags oversigt (på en hjemmeside eller i bogform) over de bedste (dansksprogede) hjemmesider med informationer, billeder og/eller infotainment etc. Altså hjemmesider med omfattende indhold, og med en 'ordentlig' og troværdig afsender - som DMI, DR, TV2, de store aviser osv.

Men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde andet end linkkataloger o.l., som er noget værre rod med reklamer og junk  og hvor gud og hver mand kan tilmelde sin hjemmside.
Problemet er, at han ved 'next to nothing' om at navigere på nettet, så det skal absolut være simpelt og overskueligt - og uden alt for mange 'fælder' i form af bannere og reklamer etc.

Nogen der kender sådanne 'pensionistvenlige' hjemmesider, bøger eller hæfter ?? (Altså ikke om at lave hjemmesider eller opsætning af e-mail o.l)
Avatar billede enya Nybegynder
18. maj 2007 - 17:08 #1
Har googlet lidt og et forslag kunne måske være:

http://www.danskelinks.dk

Ved dog ikke hvordan den er ift. evt. "fælder".
Mvh.
Avatar billede enya Nybegynder
18. maj 2007 - 17:28 #2
Har måske misforstået dit spørgsmål - det er måske netop sådan en side, du kalder et "linkkatalog"...?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. maj 2007 - 19:07 #3
Måske det offentlige biblioteksvæsen kan være redningen:
http://www.bibliotekernesnetguide.dk/

Så vidt jeg ved er hvert enkelt link der medtages der kvalitetsvurderet af en bibliotekar, men prøv at kigge selv..
Avatar billede enya Nybegynder
18. maj 2007 - 19:34 #4
Hej strych9.
Kendte ikke denne hjemmeside. Den ser ud til at være både god, alsidig og seriøs. Så tak fra én, som godt kan bruge den.. :-) Mvh. enya
Avatar billede strych9 Praktikant
18. maj 2007 - 19:45 #5
No problem. Jeg pluggede selv min 55 årige far på Internettet for nogen tid tilbage, så jeg kender udfordringen kan man sige. ;)
Avatar billede enya Nybegynder
18. maj 2007 - 19:57 #6
Jeg gir linket til min pensionist-far, som er meget "grøn" ift. PC og Internet. Så kan han jo selv se, om han kan bruge det.. :-)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
19. maj 2007 - 07:55 #7
Jo strych9, det var sådan noget jeg ledte efter :)

Danske link har meget bras, synes jeg... lidt et problem at fx første resultat under Helse er "Clairvoyance med clairvoyant rådgiver Tonny Remi" AARRGH! Det må Tonny sq selv ligge og rode med...
Der mangler kvalitetscheck for generel relevans..