Avatar billede hbentsen Nybegynder
17. maj 2007 - 22:01 Der er 13 kommentarer

Sort Skærm

Jeg har haft min computer i en del år nu og trængte til en opdatering så købte nye DDR2 2x1 GB Kingston ValueRAM For at de virkede krævede det et nyt bundkort og det behøvede en ny processer og køler. Så Købte der for:

MB Asrock Socket 775 / VIA PT880 Ultra / 1066 MHz
Thermaltake Blue Orb II
Intel Pentium 4 631 / 3 GHz ( 800 MHz )

Så skulle stort set hele PC'en være udskiftet for få penge
Fik alle delene i går og samlede det hele men skærmen forbliver sort og død når resten af computeren starter og jeg kan ikke finde en grund eller en løsning. Alt kører men der er intet signal til skærm eller til tastatur.

Håber nogen kender grunden og vigtigst LØSNINGEN

PS. Har Radeon 9800 Pro IceQ Grafikkort
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 22:12 #1
Har du installeret xp påny.?
er der et ikke et ekstra strømstik fra grafikkorte til psuén.?
Har du prøvet at reset bios.
Avatar billede hbentsen Nybegynder
17. maj 2007 - 22:43 #2
Kan ikke Installere XP på ny da pc'en ikke starter rigtig op den loader (så vidt jeg kan høre) ikke windows eller noget

Må indrømme at jeg ikke aner hvad PSU står for men der er strøm på Grafikkort og blæser derpå kører

Hvordan resetter jeg Bios?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 23:02 #3
set cd-rom til 1. boot i bios, og start op på din xp-cd.
Prøv at lave en repair. Lav derefter backup, af dine ting.(eller sæt hardisken i en anden pc, og tag de ting ud du vil gemme, og formater den.) Hvis ikke det er nødvendigt, så installere xp igen, og husk at formatere.
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/xp%20repair.htm
Avatar billede hbentsen Nybegynder
17. maj 2007 - 23:07 #4
Kan ikke åbne CD-drevet og har ikke en windows CD
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 23:15 #5
okay så er du på den...

men du kan trykke ´del´(el F1-2-11-el.andet..O)) og komme i bios..??
Avatar billede hbentsen Nybegynder
17. maj 2007 - 23:20 #6
Nej Kan ikke komme i Bios men Jeg har nu fundet ud af at jeg sandsynligvis mangler en kabel en såkaldt 4 pins ATX 12V Connector sidder i mit bundkort og vil have strøm men har intet stik at tilslutte skal det kommme fra strømforsyningen for så skal jeg hvis have en ny?
Avatar billede hbentsen Nybegynder
17. maj 2007 - 23:55 #7
Jeg Har fundet ud af at jeg skal bruge en ny strømforsyning så måvi se hvad der sker
Avatar billede rh3985 Nybegynder
18. maj 2007 - 13:36 #8
Bare lidt suplerende. Når bartfreak taler om strømstik til bundkortet, handler
det om 2 stik, fra strømforsyningen til bundkortet. Og de 2 stik sidder på
alle strømforsyninger, også din.
Avatar billede hbentsen Nybegynder
18. maj 2007 - 16:28 #9
Må Desværre meddele at der ikke er et stik jeg kan bruge i min strømforsyning på bundkortet skal der tilsluttes et 20 pins stik i to rækker
og der skal tilsluttes både det og et 4 pins stik som også er i to rækker men alle de tilbageværende kabler er 4 pins i en række (dem til HD, Diskdrev osv..) Så enten skal jeg have en omformer af de stik eller også skal der en anden strømforsyning til
Avatar billede rh3985 Nybegynder
18. maj 2007 - 18:46 #10
Der er det brede strømstik plus et lille 4-kantet stik, som ikke ligner dem
til drevene. Det skal være der. Du har vel ikke forputtet under bundkortet.
Du har jo haft et bundkort før, hvor du har brugt det. Kik under bk.
Avatar billede hbentsen Nybegynder
18. maj 2007 - 20:45 #11
Der er ikke et sådan stik det tidligere bundkort hverken krævede ellerkunne tilsluttes et sådan har pillet Strømforsyningen ud og skilt den fra hinanden bare for at tjekke der ikke var et stik inden i, så stikket er ikke forputtet nogen steder
Avatar billede rh3985 Nybegynder
18. maj 2007 - 22:05 #12
OK, Men det var dog mærkeligt. Jeg har haft computer i 15 år med flere bundkort
og strømforsyninger; og alle strømforsyninger havde 2 stik.
Ja så er der jo ikke andet at gøre, end at købe en ny strømforsyning. men pas på
ikke at købe den for lille. Jeg vil foreslå 500 wat.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. maj 2007 - 20:54 #13
er du kommet videre..O)

tillader mig at smide et svar.