Avatar billede diyar Nybegynder
17. maj 2007 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål til ZyXEL P-660R-D1 router

Jeg har en ADSL forbindelse hos cybercity, og jeg har en IP telefoni hos et firma der heddder Telefin. problemmet er at routeren smider IP telefoni adapteren af tit, så jeg bliver nød til at genstarter adapteren. Jeg har ringet til Telefin, her er deres besvarelse: (Du skal ind og reservere ip adresse til den som den har givet din VoIP adapter og lave port forwars til de porte som du kan læse på vores hjemmeside under spørgsmål og svar.) og porterne som han snakker om er UDP port 69, 3478, 5060, 5061 og 5004. Men når jeg går indei routern, så er der ikke noget der hedder TCP eller UDP. Er der nogen der kan helpe mig?? Det er selvfølig næmmer hvis du har det samme router.
Avatar billede diyar Nybegynder
17. maj 2007 - 16:53 #1
Jeg glemte at sige at min cybercity router er forbundet til en switch og fra switchen en kabel til min IP telefoni adapter og en naden kabel til min trådløs router.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 08:52 #2
har du et punkt som hedder NAT for det er under der du skal forwarde.. hivs du forwarder derinde så åbner du som relg både for UDP og TCP
Avatar billede diyar Nybegynder
18. maj 2007 - 17:30 #3
Ja, men f.eks. jeg vil gerne åbne de porte som jeg har nævnt ovenfor, så skal jeg angive start port til 69 og end port til 5061. men den gider ikke, den melder fjel.

Et andet spørgsmål er, den IP adresse som jeg angiver, er det den IP som routeren giver til min adapter?? det er jeg ikke helt sikker på. f.eks. 10.0.0.3. det er den IP min adapter for.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 17:34 #4
ja det er den ip som din router giver til din telefon adaptor du skal forwarde til.
Avatar billede diyar Nybegynder
18. maj 2007 - 17:54 #5
hvorfor vil den så ikke acceptere port 69, selv hvis jeg giver start port til 3487 vil den ikke acceptere det.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 18:27 #6
Avatar billede diyar Nybegynder
18. maj 2007 - 21:25 #7
ja, det gør jeg, den gider godt med en enkelt port, men hvis jeg giver start port 69, og end port 5061, så vil den ikke acceptere det.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
27. maj 2007 - 10:53 #8
Du skal ikke forwarde så mange porte (fra 69 til 5061 er der 5000 porte).
Du skal forwarde de 5 porte, som supporten har nævnt - du er nødt til at lave fem individuelle portforward.
Avatar billede egmose Novice
27. maj 2007 - 11:02 #9
Hvis du forwarder så mange porte, vil du være meget udsat ved hackerangreb o.lign.
Rigtigt som jarlskov siger skal du kun åbne de 5 du skal bruge.
Husker du og vælge user define, og skrive korrekt ip adresse skulle det virke - og det er kun muligt at tage den hårde vej og gøre det enkeltvis!

Håber det hjælper, ellers må du lige skrive!
Avatar billede diyar Nybegynder
27. maj 2007 - 11:06 #10
ja, det tænkte jeg også på, men jeg kan jo ikke have flere forward til en IP adresse. Fordi adapteren har jo en bestemt IP adresse, og Routeren vil ikke acceptere flere forward til samme IP. Men jeg har nu løst problemmet ved at skifte routeren ud med en anden.
Avatar billede diyar Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:03 #11
intet hjalp