Avatar billede gleerup Nybegynder
17. maj 2007 - 12:53 Der er 5 kommentarer

Problemer med flytte mails til folder med mus

På en bærbar har jeg et problem i Lotus Notes 6.5.5 med at flytte en mail ned i en folder der er så langt nede at jeg skal scrolle ned for at finde den. Simpel "drag and drop", men når jeg har fat i mailen og flytter den til min folderstruktur, kan den ikke scrolle ned til den mappe jeg skal bruge. Er jeg langt nede i strukturen og vil flytte en mail op derimod, scroller den fint op til de øverste mapper! Det virker fint på stationære PC'ere men ikke på de 2 bærbare (Dell Latitude D620 og D420) jeg har testet. I Outlook kan jeg flytte mails til alle foldere og der kan jeg fint scrolle løs både op og ned! Der er alternativer som funktioen "move to folder" osv, men jeg ville gerne løse dette problem!
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 01:48 #1
Hvis du markerer mailen (shift + museklik) skulle der gerne være en knap oppe i toppen der hedder "mappe" (sidder med en spansk en her og her hedder det carpeta, men oversættelsen ville være mappe ;-) )

her kan du vælge "flyt til mappe"

du kan også tilgå det fra menuen i toppen under "Acciones" hedder det her. Ville på dansk være "handlinger" :-? Det er den lige før Hjælp
Avatar billede gleerup Nybegynder
18. maj 2007 - 08:57 #2
Det er klart et godt forslag til et alternativ, men ønsket var mere præcist at kunne flytte mailen udelukkende med musen, ved at trække mailen helt ned til den folder der ønskes. Hvis det viser sig at være en ting der ikke lader sig gøre pga. "design" skal du da ha' pointene, men jeg vil lige høre om ikke det andet kan lade sig gøre. Det virker jo på en stationær pc og i Outlook på den bærbare. :-) mvh Michael
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 10:36 #3
ok ;-) - spørgsmål: hvof bruger du Lotus Notes? Jeg er tvunget til det pga. det arbejde jeg har, men er blevet RET træt af det. Synes de er mange ting (som f.eks. den du nævner, der er meget mere besværligt end i f.eks. Outlook.
Avatar billede gleerup Nybegynder
19. maj 2007 - 10:19 #4
Der hvor jeg arbejder anvender vi Lotus Notes. Privat bruger jeg Microsoft Outlook. :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2007 - 14:28 #5
Altså samme årsag kan jeg forstå ;-)