Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2007 - 02:33 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Gratis Økonomiprog. søges

Hej

jeg er på udkig efter et gratis økonomiprog. der kan køre på windows, (ingen demo) har kigget lidt på saldi man har fundet ud af at så skal jeg bruge en linux program til det og det kan jeg ikke finde ud af.

jeg håber at I kan hjælpe :-)

open source/glp/freeware eller hvad de hedder nu om dage :-)
Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2007 - 02:41 #1
og naturligvis på dansk :-)
Avatar billede jokerper Nybegynder
17. maj 2007 - 03:11 #2
Jeg kan klare et på Svenska.

Men det er gratis.

http://www.dofree.se/
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2007 - 09:22 #3
Ved ikke om dette opfylder dit behov: http://admiral2.cmspartner.com/?id=11874
Avatar billede mariaf Juniormester
17. maj 2007 - 17:11 #4
aslani eller summasummarum. Sidstnævnte er faktisk udemærket til hobbybrug og meget små (enkeltmands) virksomheder.
Avatar billede xvid Seniormester
17. maj 2007 - 17:48 #5
hvad med saldi kan man få den til at køre med win xp? hvis ja hvordan
Avatar billede keld-k Nybegynder
18. maj 2007 - 06:53 #6
Summasummarum er kun gratis op til 300 posteringer, derefter er man nød til at købe en licens.
Saldi er meget nyt, men jeg tror det vil udvikle sig til et rigtigt godt økonomisystem.
Det er dog lidt besværligt at have med at gøre, hvis du vil ha det liggende lokalt, da det kræver instalation af en apache server plus diverse. Jeg kører selv et mindre regnskab på det, hvor jeg bruger online versionen via min browser. Det fungerer udmærket.
Avatar billede keld-k Nybegynder
18. maj 2007 - 07:01 #7
Sigmaregnskab - kræver at du har Microsoft Access.
Avatar billede mariaf Juniormester
18. maj 2007 - 11:09 #8
Hvad skal du bruge det til? Er det til foreninger, så er det jo noget andet end hvis det er til hobbybrug.
Avatar billede jokerper Nybegynder
29. maj 2007 - 20:19 #9
Det her ser rigtigt godt ud...

http://www.holmberg-hansen.dk/download.html

Prøv det!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juli 2007 - 18:39 #10
og så er der jo selvfølgelig også vig foreningsprogram, også gratis og UDEN begrænsninger  http://www.vigforeningsprogram.dk/
Avatar billede xvid Seniormester
12. september 2007 - 16:47 #11
lukker
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
13. september 2007 - 22:53 #12
??????????????????????????????????????????????????????????
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2007 - 21:48 #13
Den slags findes alle vegne - de sætter mange point op, får et svar og lader som om det ikke kan bruges. De holder ikke længe.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. september 2007 - 22:23 #14
Jeps, er jeg godt med på. men sidder lige og studser lidt over denne her fra regelsættet her på E:

Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen
løsning også til gavn for andre.
Denne regel gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men kun fra 12. august 2004 og fremefter.

alstå kan det jo ikke være iorden bare at skrive "lukker", der skal også en begrundelse på
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2007 - 22:35 #15
Enig - klager du? Du må godt skrive mig med på klagen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. september 2007 - 22:46 #16
giver ham lige en dag mere til at forklare sig. tror jo trods alt på det gode i os mennesker ;-)
Avatar billede mariaf Juniormester
15. september 2007 - 20:02 #17
;-)
Avatar billede snowball Novice
03. oktober 2007 - 21:19 #18
xvid: Forklar venligst hvorfor du lukker spørgsmålet på den måde når du har fået kvalificeret hjælp? Hvis svarene ikke løser dit problem, så vil det være smartest at skrive dette, hvilket også er forklaret i punkt 2.10 i reglerne som nævnt i kommentaren fra 14/09-2007 22:23:13.

Snowball / Admin
Avatar billede xvid Seniormester
04. oktober 2007 - 11:08 #19
jeg beklager at jeg lukkede så hurtigt, man min chef har besluttet sig at ikke bruge gratis software, selvom at jeg prøvede at overtale ham.

jeg har set at der er nogen der bliv sur på mig og jeg vil helst ikke have dårlig karma, så jeg kan godt oprette et nyt spørgsmål for at give alle points, hvis folk slette deres dårlig karma.
Avatar billede mariaf Juniormester
04. oktober 2007 - 19:05 #20
Det er fint nok at du ikke kan bruge svarene, og dermed afviser, men du kan godt gøre det på en ordentlig måde - og det gjorde du ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2007 - 23:16 #21
xvid>

Hvis du ikke vil være upopulær så giver du point når der er kommet korrekt svar
på det du spørger om. At du af den ene eller anden grund ikke bruger svaret til
noget kan svarerne jo ikke gøre for.

Hvis du sender bud efter en entrepenør til at grave ud til en swimming pool
i baghaven, så kan du jo heller ikke efter udført arbejde undlade at betale
ham, fordi du har ombestemt dig og slet ikke vil have swimming pool alligevel.
Avatar billede agercon Nybegynder
08. februar 2008 - 09:31 #22
Saldi er i udgangspunktet udviklet til at blive brugt af brugerne som en webtjeneste, hvor man altså ikke selv skal have noget installeret på sin maskine, men blot benytte sin browser.

Dog er det muligt selv at hente Saldi ned og installere det på en Linux-server, hvis man af forskellige grunde ikke ønsker at have sine regnskabsdata liggende uden for virksomheden.