Avatar billede damon Nybegynder
16. maj 2007 - 16:51 Der er 5 kommentarer

Treeview dynamik

Jeg har et treeview1
og vil gerne tilføje et par parents, children, childrenschildren ect ect.. hvordan træstrukturen ser ud da den ændrer sig fra gang til gang..
I bund og grund laver jeg en select der selecter alle parents, så laver jeg et select på hver parent for at finde dens børn (hvis den har nogle) og igen en select på dens børn for at finde dens børnebørn (hvis der igen er nogle) og sådanne bliver jeg ved indtil den ikke finder nogle, så går den videre til næste parent.. ingen problemer der..

Problemet kommer når jeg skal populate mit treeview..

jeg starter med at populate en parent ved
treeview.Nodes.add(rdr["navn"].ToString());
// rdr idneholder mine parents,

//så laver jeg en select på den pågældende parent og finder dens //børn og smider dem ind i treeviewet sådanne her
treeview.Nodes[counter].Nodes.Add(rdr["navn"].ToString()

Kan ovenstående linie ikke laves mere dynamisk?
således at hvis jeg skal smide børnebørn ind ikke er nød til at fyre en treeview.Nodes[counter].Nodes[counter].Nodes.Add(rdr bla balbla ind?

og en endnu længere fætter til børnenes børnebørn?

Håber i forstår mit probem hehe
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. maj 2007 - 09:04 #1
prøv lige at vise hvordan du henter data ud til dit treeview.
Er det på en hjemmeside eller et windows prog ?
Avatar billede damon Nybegynder
17. maj 2007 - 18:26 #2
det er windows prog.
Jeg sætter data ind ved:
treeview1.nodes.add("node1");
og et barn til nodes ved treeview1.nodes[0].nodes.add("node2");
og it barnebarn ved treeview1.nodes[0].nodes[0].nodes.add("node3")
og så videre og så videre
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. maj 2007 - 18:48 #3
Jeg mente om du dannede treeviewet fra en xml fil eller en database og hvis jeg hvordan ser det ud.
Avatar billede damon Nybegynder
21. maj 2007 - 10:29 #4
reformuleret i nyt spørgsmål
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. maj 2007 - 19:40 #5
ok husk at accepterer dit spørgsmål.