Avatar billede kslotha Nybegynder
16. maj 2007 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"ramme" omkring billede som link.

Jeg er pt. igang med, at leje med Dreamweaver CS3 og jeg har et problem som jeg ikke kan gennemskue.

Når jeg sætter et billede ind og laver det til et link, så bliver det rammet ind med den farve der bestemmes i Page Properties. Det ser mildest talt ikke særlig fedt ud.

Jeg kan imidlertid ikke bare vælge den farve baggrunde har, for jeg kan ikke finde ud af, at lave forskellige opsætninger for links på den samme side.

Hvis f.eks. jeg vil have mit logo til, at linke til forsiden, hvordan gør jeg så de uden, at der kommer en farvet kasse omkring logoet?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. maj 2007 - 13:52 #1
Nu er det længe siden jeg har brugt dreamweaver..
Det det der skal til er at du sætter border til 0 i dit billede...

Borderen bliver som standard vist når du laver billedet til et link. Så hvis du sætter border="0" i dit image-tag (kan vel gøres ved at se properties for billedet) så skulle det virke for dig.
Avatar billede kslotha Nybegynder
16. maj 2007 - 14:13 #2
KANON, det virker sgu. Tak for hjælpen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. maj 2007 - 16:10 #3
Velbekomme :-)

jeg smider et svar her..

mvh. Jens
Avatar billede kslotha Nybegynder
16. maj 2007 - 17:07 #4
Iorden