Avatar billede dpp83 Nybegynder
16. maj 2007 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd-driver på Lenovo T60

Hej med jer,

Jeg sidder med et, for mig, stort problem som jeg håber der er et par stykker der har lidt input til.

Jeg har for nylig indkøbt en stor batch T60'ere med en præinstalleret Vista Business. Disse maskiner bliver re-installeret med et XPsp2 image vha. RIS.

Nu er det sådan, at det er et kendt issue med T60'erne, at der skal installeres en hotfix KB888111 på maskinen for at man kan få lov at installeret maskinens lyddriver. Denne fix virker dog ikke på mine nye T60'ere.

Jeg har tidligere haft T60 maskiner, der blev leveret med en præinstalleret WinXP, hvor hotfixen muliggjorde installation f lyddriveren, men disse nye med præinstalleret Vista vil bare ikk virke...

Er der nogen der måske har en ide til hvad der kan være glat? Jeg er løbet tør for ideer og geninstalleringsforsøg...
Avatar billede strych9 Praktikant
16. maj 2007 - 20:34 #1
"Denne fix virker dog ikke på mine nye T60'ere."

Kunne du uddybe det lidt?
Avatar billede strych9 Praktikant
16. maj 2007 - 20:39 #2
Prøv at se om du kan rulle denne pakke ud på dem: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-64133

Og du er klar over at der findes to UAA hotfixes - et til sp1 og et til sp2?
Til SP2 her: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-65456
Avatar billede dpp83 Nybegynder
17. maj 2007 - 14:44 #3
Hej,

Det er svært at uddybe.
Jeg kan sagtens installere KB888111 på de nye T60'ere, men når jeg efterfølgende prøver at installere lyddriveren får jeg en fejlmeddelelse der siger at jeg mangler de drivere som KB888111 indeholder - på trods af at jeg lige har installeret pakken.

Dette sker ikke på de "gamle" T60'ere.

Jeg vil prøve at installere den pakke du linker til når jeg er tilbage på arbejdet - og ja, jeg er klar over at der en forskellige UAA hotfixes til SP1 og SP2.

/David
Avatar billede philipn Nybegynder
20. maj 2007 - 17:43 #4
Hent Lenovo systemupdate fra lenovo.dk

Den finder alle de drivere du skal bruge.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. maj 2007 - 21:13 #5
philipn -> Ved du hvad RIS er?
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2007 - 20:19 #6
dpp83 -> Virkede det? Hvis ja, så vend venligst tilbage og uddel point så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
29. maj 2007 - 08:21 #7
Hej igen,

Nej, opdateringen ændrede ingenting - Jeg har stadig samme problem.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:35 #8
Lukkes