Avatar billede coolmon Nybegynder
16. maj 2007 - 09:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Zyxel Router Opsætning.

Hejsa.

Jeg har fået indstalleret windows Small Business Server på min server. Lokalt virker alt fint nok.

Men når jeg prøver at nå Sharepoint Service via vores IP kommer jeg istedet ind på configurations siden på hvores Zyxel Router.

Er der nogen der ved hvad jeg evt. gør forkert.
Det er sikkert bare en hurtigt og simpelt

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2007 - 09:27 #1
Er det naar du proever den globale IP/hostname fra LAN siden?
Avatar billede coolmon Nybegynder
16. maj 2007 - 09:35 #2
Ja den globale IP Adresse ikke den interne 192.168.1.3 det virker som det skal for sharepoint. og routeren 192.168.1.1
Avatar billede coolmon Nybegynder
16. maj 2007 - 09:36 #3
Det er sikkert et eller andet i Firewallen på routeren som spære for den adgang.

Kan heller ikke komme ind på Companyweb ved at bruge https://IP Adresse:444
Avatar billede roadi Nybegynder
29. maj 2007 - 14:16 #4
Zyxel har den irreterende ting at der ikke er slået loopback til som default.

Jeg tror godt du kan se det indefra men når du prøver på din wan ip for du fejlen.

Her er fremgangsmåden til at ændre det på

cmd
telnet 192.168.1.1 (Routerens ip)
Vælg 24 - Advance options (som jeg husker det - kan være det er forkert men ellers led lidt i menuer efter command line)
Vælg 8 - Command line
skriv ip nat loopback on
luk

Test også bør det virke.

/Roadi
Avatar billede coolmon Nybegynder
10. juli 2007 - 19:46 #5
Åhh Roadi jeg beklager at jeg har forsømt dit svar så længe beklager mange mange gange har fået det til at virke..
Avatar billede coolmon Nybegynder
10. juli 2007 - 19:46 #6
Spg lukket.
Avatar billede coolmon Nybegynder
10. juli 2007 - 19:49 #7
Gi lige et svar igen roadi hvis du ikke fik dine point tror der gik noget galt