Avatar billede tokelil Nybegynder
15. maj 2007 - 11:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Minimal størrelse dll med generering af pdb

For at gøre debugging noget nemmere af mine dll filer, vil jeg gerne have linkeren til at genere en pdb fil sammen med min DLL fil. (I Release profil) Jeg bruger Visual studio 2005.

Men for at kunne få den til det bliver jeg tilsyneladende nødt til at slå: Generate Debug Info til under Linker -> Debugger. Men så vokser min dll samtidigt betydeligt.

Det giver jo god mening at filen vokser med debug info, men jeg har set andre projekter (Miranda IM f.eks.) der kommer med meget små dll filer (deres database driver dll fylder f.eks. 37 KiB, selvom der generes en pdb) og undre mig lidt over om det kan lade sig gøre under VS 2005? (De bruger stadig VS6 compileren)

Evt. andre gode tricks til gøre en Dll fil mindre?
Avatar billede duesjov Nybegynder
15. maj 2007 - 21:15 #1
debug info skal vel kun være der midlertidigt, så når den forhåbentligt er helt debugget, så kan du recompile uden debug info? kunne det ikke være en løsning, eller er jeg helt gal på den.
Avatar billede tokelil Nybegynder
15. maj 2007 - 22:21 #2
Well nu er min DLL jo helt debugget når jeg frigiver den. Men der er jo altid uforudsete craches, der er svære at reproducere selv og så gør det debugging noget nemmere hvis man kan levere pdb filen til brugeren, så man kan få noget mere information om crashet.
Avatar billede tokelil Nybegynder
14. december 2008 - 18:53 #3
Lukket emnet.