Avatar billede foged3 Nybegynder
15. maj 2007 - 10:56 Der er 3 kommentarer

baggrunds billed: repeat

Hey, Eksperter

Haves:
1 billed (1 px bred)
Et input-felt

Ønskes:
billedet gentaget (repeat-x) til f.eks 50%, således at feltet har en bagg der når halvdelen af <input>

>>background: url(..) 50% 0 repeat-x;
ser ikke ud til at virke, da 50% bliver over-rulet af "repeat-x"
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2007 - 14:54 #1
<ole>

Ja, du kan ikke få det hele ... du må vælge mellem de to  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede foged3 Nybegynder
15. maj 2007 - 15:31 #2
Jamen.. så vil bruge klart bruge position, men jeg ved ikke hvor bredt eller højt feltet er.. så jeg kan ikke snyde ved at lave et stort bagg. billed..

Men hvis jeg har et 500px bred billed, kan jeg med regne ud hvor meget det skal forskudet tilhøjre?.. noget pseudo css:

element.style.background='url(..) -500'*50%'px 0 no-repeat'

nogen forslag?
Avatar billede foged3 Nybegynder
15. maj 2007 - 15:35 #3
aaarghh.. det var dog ufatteligt...
gad man kunne redigere indlæggene, så man ikke lignede en spasser ;o

note_to_self:
næste gang, læs lige indlægget..