Avatar billede dammstam Nybegynder
15. maj 2007 - 10:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan ændre man f.eks. genstart til lukcomputeren

Hej.

Mit arbejde har lavet en lille fejl i deres images, det vil sige at når man skal slukke/lukke computeren ned så vælger den selv genstart, men der skal stå lukcomputeren. Jeg har prøvet at finde ud af hvor man laver det i en group policy med kunne ikke finde noget, Vi køre med Windows 2003 server og Domain controler og bruger selv GPO / group policy.

Håber der er nogen som lige ved og hvordan man løser det.

har også mulighed for at bruge en reg edit til det. men noget nemere da det er 400 maskiner som det skal ændres på :( De køre windows XP,
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. maj 2007 - 11:45 #1
Avatar billede m_claus Nybegynder
21. maj 2007 - 10:49 #2
regedit det i login scriptet - jeg ved ikke hvilken type login script du bruger, men vi har KIX32 :

"WriteValue("$HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Shutdown","ShutdownSetting","1","REG_DWORD")"

så sætter den det når folk logger på.
Avatar billede dammstam Nybegynder
22. maj 2007 - 10:55 #3
Hej M Claus.

Den virker desværre ikke, den skriver det er en forkert reg commando.
Avatar billede dammstam Nybegynder
02. juni 2007 - 15:49 #4
Har har fundet løsningen i GPO