Avatar billede steffen8260 Nybegynder
14. maj 2007 - 22:32 Der er 4 kommentarer

VPN forbindels problem fra internettet

Hej,
Jeg har sat en vpn service op på min 2003 server standard..

Jeg kan sagtens connecte til den over mit lan, men ikke ude fra internettet.. jeg har åbnet alle porte i min router og forwarded dem til min server :S men intet held når jeg forsøger at forbinde.. den melder bare en error 800 Unable to Establish Connection...

Hvad kan jeg have gjort galt?
Avatar billede screem_brille Novice
14. maj 2007 - 23:20 #1
hvilken router har du ? (en linksys ?)
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
15. maj 2007 - 00:04 #2
Nej en zyxel prestige 6xx series
Avatar billede screem_brille Novice
15. maj 2007 - 00:59 #3
når du prøver at connecte til VPN serveren, gør du det så fra lan siden, eller fra wan siden ? (noget kunne tyde på du prøver fra lan siden, og så er det med stor sandsynlighed pga manglende NAT IP loopback)
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
15. maj 2007 - 09:28 #4
har prøvet både fra lan og wan siden, med intet held, ved ik om jeg skal sætte noget specelt op i vpn når jeg skal connecte ude fra?