Avatar billede champtheone Nybegynder
14. maj 2007 - 22:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

svchost cpu

har et problem som så mange andre håber en kan hjælpe,
svchost stjæler cpu.har allerede dummet mig ved at fjerne nogle programmer men håber ikke jeg har ødelagt noget.
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:00:40, on 14-05-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\gert.CHAMP-601AF0D32\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\imapi.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://accountservices.passport.net/reg.srf?xpwiz=true&lc=1030&fid=RegXPWizCredOnly
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1134676516781
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1134676498843
O16 - DPF: {7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} - http://www.tbcode.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {8FCDF9D9-A28B-480F-8C3D-581F119A8AB8} - http://static.zangocash.com/cab/180solutions/ie/bridge-c24.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
14. maj 2007 - 22:23 #1
Loggen fejler ikke noget.

'Velkendt' problem *S* ->

Under visse omstændigheder bliver pc'en meget langsom ved forsøg på at køre Windows Update - den bruger al cpu kraft på maskinen, dette er en fejl og en løsning kan findes her http://support.microsoft.com/kb/916089

Eventuelt slå Windows automatiske opdateringer fra. Det gør du ved at højreklikke på denne computer. Gå i egenskaber. Gå i fanebladet automatiske opdateringer og fjern vingen i automatisk.

Så burde du få ro til at hente fixet.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. maj 2007 - 22:39 #2
Til orientering er problemet vist mere hyppigt med Microsoft Update. Efter opgradering fra Windows Update til Microsoft Update oplever en del dette problem (også jeg).
De hotfixes jeg har prøvet har desværre ikke virket.
Windows update giver dog ingen problemer.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. maj 2007 - 22:40 #3
Fjern evt. Microsoft Update hvis du har den installeret. De ekstra opdateringer du får derigennem kan manuelt hentes fra andre steder på microsofts side.
Der er blandt andet office update.
Søg på google så finder du den nok.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. maj 2007 - 23:38 #4
I forbindelse med opdatering til v7 af Windowsupdate er der opstået et problem på rigtigt mange Win XP maskiner. Mange XP maskiner forsøger at benytte den gamle v6 af websiten.

Symptomer: Kort efter at computeren er startet går den tilsyneladende kold i en lang periode. Svchost bruger muligvis 100% af cpu'en. Windows reagerer ikke på højreklik og det er vanskeligt at få task manager frem.

Start med at skrive services.msc, og stop dernæst servicen automatiske opdateringer. Det skulle give tid til at køre nedenstående fixes.

Start med at opdatere Windowsupdate agenten. Det kan gøres ved at downloade den herfra:
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/WindowsUpdateAgent30-x86.exe
Luk alle browsere mens opdateringen køres.
Hvis der kommer en fejlbesked om at filen allerede er installeret, så prøv at installere den med wuforce switchen: WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce

Kør dernæst dette hotfix som løser et problem i msi.dll:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=7a81b0cd-a0b9-497e-8a89-404327772e5a

Hvis dette ikke løser problemet så gør følgende:
Stop automatiske opdateringer, men deaktiver ikke servicen.
Gå til C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download og slet indholdet af folderen. Gå også til C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore og slet filen DataStore.edb (dette sletter windows update history).
Forsøg Windowsupdate.

Hvis det STADIG ikke virker, så stands servicen automatiske opdateringer en gang til og omdøb SoftwareDistribution folderen til SoftwareDistribution.old. Windows skulle genopbygge den automatisk ved næste besøg hos windowsupdate.
Avatar billede champtheone Nybegynder
15. maj 2007 - 00:06 #5
tror sgu det gjorde kål på problemet mange tak :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2007 - 05:58 #6
Fint. Jeg lægger et svar i så fald.
Avatar billede doublejoble Praktikant
14. maj 2008 - 22:45 #7
hej strych9
sidder lige og bakser med det samme. Hvordan installerer man windowsupdate agent med wuforce switchen?
Avatar billede strych9 Praktikant
14. maj 2008 - 23:05 #8
fra kommandolinje...
14. maj 2008 - 23:05 #9
<doublejoble>: Evt. ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

(Eller nogle af de andre trix i samme program...
Avatar billede doublejoble Praktikant
15. maj 2008 - 18:05 #10
Tak strych9 og karise larry for at jeg lige kunne snige mig med på sidelinjen:-)
Jeg brugte karise larrys dial-a-link og det virkede perfekt.