Avatar billede h0mer Nybegynder
14. maj 2007 - 16:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-out for dummies, lidt spørgsmål

Ohøj!

Jeg skal have købt mig et kabel, der kan få billedet fra computeren over på fjernsynet.

De muligheder jeg kender til er:
s-video
vga
hdmi

Jeg ved at jeg ikke har vga indgang.
Hdmi indgang går jeg stærkt ud fra at jeg ikke har, idet computeren (grafikkortet) ikke er helt nyt.

Umiddelbart ser jeg kun s-video som den eneste mulighed.

Kablet skal være på 10 meter, og jeg skal bruge det til at afspille film på fjernsynet.

Her kommer så problemet/spørgsmålet:

- Er der andre muligheder billede-overførsel end dem jeg har nævnt?
- Hvordan ser indgangen i fjernsynet/udgang i computeren ud til de forskellige kabler (billeder ville være fantastiske :) )
- Hvilket kabel er bedst til at overføre billederne (altså hvilket kabel giver bedst kval over 10 meter)
-  Mit nuværende grafik kort er fra Radeon X700-serien, kan det betale sig at købe et bedre, for at få bedre tv-out?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:45 #1
hvilke muligheder har du på fjernsynet?

Man kan få DVI ->HDMI kabler (så skal du bare have et selvstændigt kabel til lyd)

ang. kabler se på www.av-connection.dk
Avatar billede h0mer Nybegynder
14. maj 2007 - 21:02 #2
jeg har hdmi-indgange på fjernsynet, men ved ikke om jeg har "dvi" udgange på grafik kortet... Hvordan ser de indgange ud?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 21:13 #3
DVI er et hvidt stik
VGA er et blåt stik

altså når man ser bag på grafikkortet. du bruger nok det blå til din nuværende skærm eller?
Avatar billede h0mer Nybegynder
15. maj 2007 - 21:26 #4
Ok...jeg ved nu at jeg har dvi-udgang på grafikkortet...Jeg bruger vga-udgangen til min nuværende skærm, ja.

Jeg var nede ved en radio-tv forhandler idag. Han foreslog sådan et dvi-component kabel, altså et der skulle gå fra dvi udgangen til component indgangen i fjernsynet, idet 10 meter dvi-->hdmi ville være meget dyrt.
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2007 - 21:52 #5
ja nok et godt køb.. da det slet ikke var sikkert du kunne få HDMI/DVI til at virke over den afstand.

Men så er det sådan et 3 farvet kabel du har fået med (der er 3 stik i den ene ende og dvi i den anden?)
Avatar billede h0mer Nybegynder
16. maj 2007 - 17:40 #6
yep..
Avatar billede h0mer Nybegynder
18. maj 2007 - 11:21 #7
er der nogle der kan andbefale eller har erfaring med sådan et dvi-->component kabel?
Avatar billede h0mer Nybegynder
18. maj 2007 - 12:15 #8
Jeg har nu snakket med en medarbejder fra AV-Connection A/S, og han anbefaler følgende:

Denne dvi-hdmi adaptor:
http://www.av-connection.dk/?PNo=06-083&ML1=1&ML2=69&ML3=213&ML4=245

og dette hdmi kabel:
http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-HDMI100&SPage=HDMI_Kabler

er dette et godt køb?
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 12:23 #9
Det er rimelig gode kabler :) og forholds vis billigt..
Avatar billede h0mer Nybegynder
18. maj 2007 - 12:55 #10
ok...mange tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2007 - 13:05 #11
smider lige et svar ;)