Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:34 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Spilsite søger hjælpende hænder

Vi er to 8. klasser som vil lave et spilsite. Da vi ikke er så gode til at programmere har vi bl.a. brug for hjælp til dette.

Indtil videre skal sitet kun koncentrere sig om pc spil. Men senere kan det være at vi også medtager konsol spil (men du må også gerne melde dig hvis du ønsker at skrive om konsol spil).

Vi må understrege at dette er gratis indtil videre. Men så snart vi for en smule indtægt på siden vil vi selvfølgelig betale for artiklerne osv. Indtil videre vil vi dog give Eksperten point til alle dem der melder sig.

Målsætningen:
Vi ønsker at blive et af de største spil sites på nettet. Vi vil have interessevækkende og brugbare artikler til alle lige fra begyndere til eksperter.

Vi har (kort fortalt) brug for hjælp til følgende:

Anmeldelser:
Indeholder anmeldelser af forskellige spil.
Vi søger folk der elsker at spille spil og som har lyst til at anmelde spillene.

Tips:
Indeholder bl.a. noget om hemmeligheder i forskellige baner.
Vi søger folk til denne kategori som kan skrive artikler til tips kategorien.

Snydekoder:
(Siger sig selv)
Vi søger folk der kan finde snydekoder til alle pc spil i følgende kategorier:
Strategi-
Action-
Bræt-
Kort-
Skyde-
Adventure-
Sport-
Bilspil

Artikler:
Skal være en væsentlig del af siden.
Her er der fire hænder til at skrive om alt spilrelateret bl.a. Hardwarenyheder.

Community:
Vi skal have lavet et community. En af de vigtige punkter er at man skal være logget på community’et før at man kan:
Chat
Mailingliste
Link anbefale
Forum
Onlinespil
Wallpaper
Downloads

Vi søger programmører Asp/Php der kan lave dette samt andre vigtige funktioner som søg m.m. (se længere nede på siden)

Downloads:
I denne sektion har vi downloads. F.eks. kan vi have winzip m.m. samt nye drivere fra hardware producenter.
VI søger folk der kan finde disse downloads samt skrive noget om dem.

Debatforum:
Her skal vi have et debat forum i disse kategorier:
Strategi-
Action-
Bræt-
Kort-
Skyde-
Adventure-
Sport-
Bilspil
Generelt
Kommentarer
Fra os

Vi har brug for nogle til at programmere dette til os!

Wallpapers:
Her skal man kunne downloade originale wallpapers.
Derfor søger vi grafikere til at lave dette.

Kommentar siden:
Her skal folk kunne kontakte os og kommentere side samt anmelde fejl.
Vi søger folk der kan programmere dette.

Chat:
Her skal folk kunne chatte med hinanden.
Vi skal have hjælp til at lave et flash forum.

Online spil:
Her skal man kunne spille nogle sjove, underholdene og udfordrende spil i enten java eller flash.
Derfor søger vi flash og java folk.

Guides:
Dybtgående guides også til begyndere. Guides til Adventure-, strategi- og skydespil (f.eks).
Vi søger derfor folk der har lyst til at skrive disse guides.

Siden skal også have et navn derfor belønner vi gode forslag med masser af point. Domænet skal være ledigt.

Asp/php programmører:
Sidens basis skal selvfølgelig være opbygget af ASP eller PHP. Der skal blandt andet laves et artikelsystem, et administrations system m.v. Kontakt os for mere information

Vi har brug for meget hjælp som du kan se – meld dig lige meget om du er lille eller stor.

Steven Andersen og Nicklas Mortensen
san@wnet.dk
Avatar billede klas Juniormester
01. juni 2001 - 15:41 #1
hvad skal de vel omkring 40 elever i de 2 klasser lave?
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:43 #2
klas->Hvad mener du?
Det er ikke en skole der laver dette. Vi er 2 personer!!!
Avatar billede klas Juniormester
01. juni 2001 - 15:45 #3
Ok - \" Vi er to 8. klasser som vil lave et spilsite. \" lyder bare ikke helt sådan :)
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:47 #4
Det har vi forstået...
Avatar billede yatty Nybegynder
01. juni 2001 - 15:48 #5
Hvorfor lærer i ikke html først? Så går videre til de andre programmeringssprog for web design?? Det er svært at lære nogle hvordan man programmere..Det vil vøre nemmere hvis i lærte det selv..Så lærer det hurtigere...
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:49 #6
Hmm dette er en meget stor opgave..
Hvad kan i selv?
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:50 #7
Yatty-> Vi kan altså HTML, særdeles godt. VI er begge webdesignere...

VI er bare ikke så gode til ASP og Php
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:51 #8
og man kan jo ikke købe vodka for point..
Avatar billede klas Juniormester
01. juni 2001 - 15:51 #9
jeg vil godt gi vodka for points  :)
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:52 #10
webdesignere kan man se hvad i har lavet?
webdesigner er et stort ord...
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:52 #11
-Onslow- Det har du ret i...
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:53 #12
Ja, tjek lige www.wnet.dk/steven om ti minutter
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:54 #13
Hmm Vil du...
Avatar billede yatty Nybegynder
01. juni 2001 - 15:55 #14
Så lære det...Det betale sig!
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:55 #15
Dette er ikke spilsitet men en gammel hjemmeside.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:56 #16
JAJA sig lige når den er oppe
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 15:57 #17
du bruger PHOTOSHOP ik?
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:57 #18
Så er siden uploaded - den er gammel og ufærdig... men den er der da
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juni 2001 - 15:57 #19
\"Vi søger programmører Asp/Php\"
- Det er nok bedst at holde siden i ét sprog.

Ville gerne hjælpe - men mit ASP er lidt gebrokken, og jeg spiller ikke ret meget ;o)
Desuden tror jeg I skulle skære noget af det væk. F.eks \"Downloads\", er I klar over hvad det vil koste jer i båndbrede? + retten til at ligge de filer på serveren. eg tror I skal nøjes med at henvise til www.downloads.com det er ALT for svært selv at banke sådan noget op (især når I også vil lave alt det andet).
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:58 #20
Ja jeg bruger photoshop - en hel del endda...
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 15:59 #21
Det med downloads er links til downloads på andre sider f.eks. producenter
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 16:00 #22
Hmm Ok side..
Kan lidt PHP...
(det enste jeg har lavet er en Mailbomber)
den lavede jeg 10 min efter jeg har begyndt..
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juni 2001 - 16:01 #23
zteven >> Tror ikke de er glade for at I linker til deres filer direkte.
Den sides kildekode ligner altså ret meget noget FrontPage200 har kodet (men det er også et godt program).
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 16:03 #24
JA FP er et dejligt program..
men homesite er bedre...
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juni 2001 - 16:04 #25
Det er jo så en smagssag - nu kommer der nok nogen og skriger NOTESBLOK også videre, eller måske enda Dreamweaver.

FrontPage\'s kode er faktisk blevet ret god efter version 4.0.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 16:05 #26
tommyf>> 4.0 er den med i office XP?
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juni 2001 - 16:06 #27
Bej Frontpage2000 = 4.0, har ikke set den der er med XP - men glæder mig.
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. juni 2001 - 16:06 #28
Bej = Nej
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 16:08 #29
hmm har selv kun 2000 men det kunne godt være man skulle skaffe XP...
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. juni 2001 - 16:10 #30
når ja vi kom fra dette her SPM..
tror ikke jeg vil gøre det gratis men måske for lidt Øl vodka raklame plads eller $$$
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 16:18 #31
-onslow->Reklame plads er også helt fint...
Avatar billede grunken Nybegynder
01. juni 2001 - 16:23 #32
Sig til når i ved hvad siden skal kodes I.....kan både ASP/PHP til fingerspidserne!

Så vil jeg da gerne give et nap med hvis i får brug for det !

Men jeg tror ik i får mange til at siddde og anmelde spil free of charge!

But who knows

-Grunken

Nå ja........Notesblokken styrer *G*
Avatar billede zteven Nybegynder
01. juni 2001 - 17:28 #33
Vi har diskuteret lidt og vi vil lave siden i ASP.

Vi kan også tilbyde bannerplads til anmelderne
Avatar billede yaief Nybegynder
03. juni 2001 - 03:09 #34
ville bare sige - notesblokken er gud
Avatar billede zteven Nybegynder
06. juni 2001 - 15:03 #35
Er der virkelig ingen der vil hjælpe? Ellers lukker jeg spørgsmålet!

Zteven
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. juni 2001 - 07:26 #36
zteven >> Læs lige hvad Grunken skrev!
Avatar billede zteven Nybegynder
07. juni 2001 - 14:05 #37
>tommyf

Han læste til syneladende ikke indlægget, desuden har han ikke efterladt sig en e-mail
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. juni 2001 - 14:22 #38
Han får automatisk en e-mail hver gang der bliver skrevet noget nyt her. Jeg tror ikke du gjorde opmærksom på I gerne ville have hans hjælp.

Ellers kan du læse de gamle spørgsmål igennem han har deltaget i. Jeg læste 3 før jeg stødte på nedenstående:

E-mail: nicknack@image.dk
[Ref: www.eksperten.dk/spm/67634]
Avatar billede zteven Nybegynder
07. juni 2001 - 15:32 #39
ok
Avatar billede spacey Nybegynder
14. juni 2001 - 01:15 #40
til yaief og grunken>>>>
Notepad eller notesblokken er da overhovedet ikke gud.
Ikke for at fornærme jer, men hvis i nogen sinde har arbejdet proffesionelt med webudvikling må i da vide at der her skal langt mere seriøse programmer til, fx. MS Visual Interdev, eller Allaire Homesite.

Disse programmer leverer alle de funktioner som en proffesionel udvikler skal bruge, og slet ikke kan arbejde seriøst uden, fx syntaxfarvning, codeswepper, projektstyring, debugging, ordentlige replace og search funktioner, ordentlig undo/redo funktion osv. osv.

Så notepad er kun en nødløsning man kan lave småting i, dog har i ret i at det holder at lave tingene i hånden og ikke WYSIWYG :-)

//Jens
Avatar billede zapdos6670 Nybegynder
11. august 2001 - 00:18 #41
Hejza!!! Min navn er Jonas Reinhold Jensen.

Jeg vil gerne anmelde spil til : PC N64 PSX (PC- Nintendo64-Playstetion) Jeg har selv alle 3 Konsoller. Men jeg kan ikke programmere. ;-)
Avatar billede zteven Nybegynder
11. august 2001 - 10:51 #42
Hej Jonas,

du skal være velkommen til at anmelde spil.
Du må gerne skrive til san@wnet.dk med din e-mail adresse, så skal jeg gerne give dig lidt mere information.

Steven Andersen og Nicklas Mortensen
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 10:59 #43
jeg kan da godt bikse nogen wp\'s sammen til jer - hvad skal der være på dem.

samt sørg for at de ønskede elementer ikke er copyrightede....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 10:59 #44
webmaster@dinos.place.cc
Avatar billede rasm Nybegynder
21. november 2003 - 13:38 #45
Jeg vil gerne lave noget dog i php/javascript/html
Avatar billede rasm Nybegynder
21. november 2003 - 13:40 #46
og jeg spiller også en del