Avatar billede ghetix Nybegynder
14. maj 2007 - 15:47 Der er 8 kommentarer

Nyhedsbrev - hvilket software/værktøj?

Hej Eksperter

Jeg mangler et stykke software til at udsende nyhedsbreve med.
Det jeg søger skal være et værktøj/software hvori jeg kan opsætte en mail, som jeg så sender ud til min brugerdatabase i dette tilfælde med nyheder. Yderligere kunne jeg godt tænke mig, at det var muligt at integrere på mit website, sådan at når folk tilmeldte sig med fornavn og efternavn, at jeg kunne adressere mailen til dem så der står f.eks. "Hej Mark Hansen". Uden, at jeg selv manuelt skal indtaste det.

Håber nogen kender til noget de kan anbefale
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. maj 2007 - 18:52 #1
Du bør opsætte og anvende en såkaldt listserver, hvorfra nyhedsbrevet kan udsendes og abonnementer kan administreres. En sådan løsning vil være lettest for både dig og for dine brugere, idet til- og afmelding sker automatisk.

Typisk virkeren list server således:

Jeg ønsker at tilmelde mig dit nyhedsbreb, det sker ved at jeg sender en mail til subscribe.nyhedsbrev@dinmailserver.dk herefter vil jeg automatisk modtage en mail fra din mailserver som jeg skal svare på. Nåd mailserveren ser svaret, er jeg tilmeldt og vil modtage dit nyhedsbrev.

Hvis jeg ønsker at afmelde mig, sender jeg en mail til unsubscribe.nyhedsbrev@dinmailserver.dk hvorefter jeg vil modtage en mail fra din mailserver og når jeg besvare denne er jeg automatisk afmeldt.

Du kan gratis opsætte ne listserver ved at bruge en linux server og mailserver programmet Qmail. Du kan købe bøger om hvordan Qmail opsættes og drives
Avatar billede bauerdata Nybegynder
14. maj 2007 - 19:34 #2
Avatar billede ghetix Nybegynder
15. maj 2007 - 16:34 #3
Bufferzone det er ikke det jeg mener.
Det skal være sådan at de kan tilmelde sig direkte på siden ud at skulle sende mails frem og tilbage. F.eks. et felt der hedder "E-mail:" så indtaster de bare deres mail og navn i et andet felt, og klikker tilmeld. Det er det jeg mener.Og afmelding på samme måde.
Avatar billede ghetix Nybegynder
15. maj 2007 - 16:34 #4
bauerdata kan man få det uden CMS system, min hjemmeside er sat op osv. så det skal integreres i siden.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
15. maj 2007 - 17:52 #5
Du skal installere Plone. Kører på linux og windows , og mac mm.
For at få PloneGazette til at funge skal den på linux for at få det til at køre,

Når den er installeret, så kan du sikkert med en frame lægge interfacet ind på din site.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. maj 2007 - 20:00 #6
Det er en rigtig dårlig ide at man kan tilmelde sig direkte, hvad ville du sige til at jeg tilmeldte dig til 100000 forskellige nyhedsmails du ikke er interesseret i og spammede din mailbox tilbage til stenalderen. Det er derfor man sender mails for at bekræfte at det ikke er en anden der har til eller afmeldt. Uden denne funktion risikerer du at få dit nyhedsbrev blokkeret som spam centrale steder og så kan du lige så godt lukke
Avatar billede bauerdata Nybegynder
15. maj 2007 - 22:47 #7
PloneGazette virker som bufferzone anbefaler.
Avatar billede ghetix Nybegynder
16. maj 2007 - 15:13 #8
Bufferzone den kan evt. komme når man har tilmeldt sig som en bekræftelse. Der er jo ikke en levende sjæl der gider til at åbne outlook, gmail etc. og sende en eller anden idiotisk email til en serveradresse for at blive tilmeldt et nyhedsbrev, sådan fungerer det bare ikke - og er ikke til diskution.
Hvis du ikke kan hjælpe mig med det jeg beder om, så hold dig væk?