Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

CD-RW (nemt spm!!)

Jeg skal for første gang til at brænde på en CD-RW.
Min brænder er en PLEX. 32*12*10. Jeg købt en \"lead data CD-RW\". Mit brænderprogram er NERO 5.0.1.8.
Brænder man bare som normalt?
Hvordan sletter jeg den igen?
Er der andet jeg bør vide?

Takker på forhånd.
Lasse
Avatar billede cholm Nybegynder
01. juni 2001 - 15:21 #1
Ja, du kan bare brænde som normalt.
Du kan bagefter formatere fuldt eller delvist.

/cholm
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:22 #2
Formatere ??
Hvor, i nero??
Eller som man formaterer en diskette??
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:23 #3
Skal jeg sætte nero til at brænde med 10 speed, eller klarer nero selv det??
Avatar billede cholm Nybegynder
01. juni 2001 - 15:23 #4
I nero, ja

/cholm
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. juni 2001 - 15:24 #5
det er i Nero5.0 -> funktioner -> Formater CD RW
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 15:24 #6
Du brænder på dem ganske normalt. Hvis du derefter ønsker at slette indholdet igen må du lede efter et sted i programmet hvor der står noget i stil med \"clean CD-RW\" (kender ikke NERO særlig godt). Dette tager omkring 2 min på elendige 4-speed brænder.
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 15:25 #7
Det går pæææænt stærkt....Jaaa, det går nemlig hurtigt...
Avatar billede cholm Nybegynder
01. juni 2001 - 15:25 #8
\"Skal jeg sætte nero til at brænde med 10 speed, eller klarer nero selv det??\"

Jeg kender ikke Nero indgående, men jeg tror bare du skal gøre som du plejer...

/cholm
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:25 #9
Det lyder jo ganske nemt.
Hvad med min tideligere komentar??
Skal jeg sætte nero til at brænde med 10 speed, eller klarer nero selv det??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. juni 2001 - 15:30 #10
Det bør Nero selv finde ud af !
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:34 #11
Jeg prøver, vender tilbage senere
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:40 #12
Når jeg indsætter min cd, RW cd, siger nero at jeg kun kan brænde 4 speed, og hvis jeg så istedet indsætter en normal cd, kan jeg brænde 12 speed?????
Vil det sige at nero kan se på min RW cd, at den kun kan brænde 4 speed???
Avatar billede double-g Juniormester
01. juni 2001 - 15:43 #13

Ja RW\'ere er langsommere end almindelige cd\'ere

Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:44 #14
Forresten kan man bruge en vilken som helst brænder, og så gå hjem på min plex. og slette alt der ligger på den??
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:46 #15
Men i beskrivelsen står der at min brænder skulle kunne RW med 10 speed!!
Kan det være cd´en der er for dårlig(d.v.s. for gammel teknologi)??
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. juni 2001 - 15:49 #16
Kan jeg kun vælge at slette hele cd´en, eller kan jeg vælge nogle enkelte filer?? I nero får jeg såvidt jeg kan se kun mulighed for at slette hele cd´en.
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 19:00 #17
Du kan kun slette hele cd\'en, med mindre du har et af disse elendige directCD-programmer eller hvad de nu hedder. Jeg fatter bare ikke hvad du vil med de CD-RW. De sucks.
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 19:04 #18
Hvis du har et sådan directCD-program (eller hvad det nu hedder) og vil bruge den der slet-en-fil-ad-gangen-feature (med omtalte program virker CD\'en nemlig som en harddsk), er du nødt til at \'formatere\' CD\'en med programmet. Og når CD\'en er formateret med programmet kan du ikke læse CD\'en på andre computere, med mindre de også har en eller anden åndet driver installeret.

Et andet stort problem ved CD-RW er at almindelige CD-afspillere ikke kan læse dem. Dette kan også pisse mig grumt af.
Avatar billede skyrider#1 Nybegynder
02. juni 2001 - 13:19 #19
Dar Nu ved jeg ikke hvem du er og det sådan set også lige meget men det du siger er ikke helt lige meget med CR-RW kan man ligesom teste om det virker istedfor bruge en CDR og så smide væk bagefter vis det ikke virker CD-RW Sletter man jo ligespm bare igen Got the Point !!:-)
Skyrider#1