Avatar billede christrup Nybegynder
14. maj 2007 - 02:58 Der er 2 kommentarer

Lydløs (lydsvag) PC/barebone

Da jeg bor i en etværelses lejlighed har jeg brug for en meget stille maskine. Min nuværende maskine larmer i sådan en grad at jeg ikke kan læse/hygge/sove når den er tændt.

Har overvejet en Shuttle SD11G5 der køles passivt. Problemet er at Pentium Mobile processoren til den koster 2K og selve barebonen 3K. Med ram og harddisk blever det hurtigt til en del.

Jeg spiller ikke computer mere og vil kunne stille mig tilfreds med et passivt kølet kort i maskinen, men jeg ser meget film, lytter musik, bruger photoshop og ser tv via indbygget tv-kort i den nuværende P4 2,0 - så jeg har trods alt brug for en del ydelse.

Er der billigere STILLE og energiøkonomiske alternativer på markedet (SD11G5 har kun en 250 W strømforsyning) ??
Avatar billede christrup Nybegynder
14. maj 2007 - 03:00 #1
den nyværende maskine består af et stort chieftec tower med en P4 1,6 processor og et Nvidia ti4400 grafikkort. PSU, grafikkort (har prøveet at køle det passivt), cpu-køler og hardiske larmer forfærdeligt - jeg har ikke rigtig mod på at dæmpe det.
Avatar billede mgsj Nybegynder
14. maj 2007 - 15:59 #2
Hej
Prøv at kigge på stillepc.dk. Det er muligt du kan finde lidt inspiration der.