Avatar billede finito Nybegynder
01. juni 2001 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

startmappe i stifinder /explorer

Hej.

Jeg husker der findes nogle parametre til stifinder, således at man kan def. hvor stiffinder starter.
Jeg kan bare ikke huske dem.
Hvem kan ??
Avatar billede msmows Nybegynder
01. juni 2001 - 14:47 #1
For at starte i D:\\Temp f.eks.:

C:\\WINDOWS\\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\\Temp
Avatar billede finito Nybegynder
01. juni 2001 - 14:51 #2
>>> msmows

Tak, men hvad hvis du gerne vil starte i denne computer ???
Avatar billede spectual Nybegynder
01. juni 2001 - 14:51 #3
Kan man ikke sætte en standard sti f.eks. inde i registreringsdatabasen?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
01. juni 2001 - 16:07 #4

STIFINDER: PARAMETRE

Syntaks:

explorer [/n] [/e][,/root,objekt][[,/select],underobjekt]

Parametre:

/n: Åbn altid et nyt vindue (også selv om den angivne mappe er åben i forvejen).

/e: Brug Windows Stifinder fremvisning. Standarden er fremvisning som \"Åbn\".

/root,objekt: Angiv objektet der bruges som udgangspunkt for denne Stifinder mappe. Standarden er skrivebordet.

underobjekt: Angiv den mappe der skal være i fokus hvis ikke /select er brugt. Standarden er udgangspunktet.

/select : Angiver at mappen ovenfor åbnes med det specificerede objekt valgt.

For at teste hvordan det virker, skal du vælge START-knappen og Kør og taste ind i det vindue, der kommer frem der. Når du så er tilfreds med dine parametre, kan du oprette en genvej, hvor du indtaster \"explorer\" og parametrene i feltet \"Sti\".

Eksempler:

For at åbne \"standardvinduet\", altså det vindue, der åbnes hvis du højreklikker på Denne computer og vælger \"Stifinder\":

explorer /e,/select,c:\\

For at åbne et vindue med udgangspunkt i \\\\minserver så du let kan gennemse hele serveren, men ikke andet:

explorer /e,/root,\\\\minserver

For at åbne et vindue med udgangspunkt i c:\\Dokumenter:

explorer /e,/root,c:\\Dokumenter

For at åbne et vindue indeholdende mappen C:\\WINDOWS (eller aktivere et allerede åbent vindue) og vælge CALC.EXE, skriv:

explorer /select,c:\\windows\\calc.exe

Hentet fra http://www.winhelp.dk/index5.html