Avatar billede hannegm Nybegynder
13. maj 2007 - 19:23 Der er 7 kommentarer

Hvor er logfilerne??

Hej igen. Samme spørgsmål, nu med point:-)

Det er første gang jeg er herinde, så bær over med mig hvis jeg stiller dumme/underlige spørgsmål:-)

Jeg har msn på min pc og ved at der oprettes logfiler over de samtaler man fører...men hvor er de? Jeg tror nemlig at det er slået fra på min pc...? Altså at logfilerne alligevel ikke bliver gemt. Hvordan kan jeg se efter om de bliver gemt eller ej?
Avatar billede cmoz Praktikant
13. maj 2007 - 19:31 #1
De skulle gerne være i din Dokumentmappe.

I mappen ..\Recieved Files\<ditmessengerID>\History\

( på Dansk Windows: ..\Modtagene Filer\<ditmessengerID>\Oversigt\ )
Avatar billede cmoz Praktikant
13. maj 2007 - 19:34 #2
der er en god uofficiel FAQ/OSS til exp.dk på http://expfaq.dk/ ;)
Avatar billede cmoz Praktikant
13. maj 2007 - 19:41 #3
Der skulle stå "My Recieved Files" og selvfølgelig "Modtagne filer".

Du kan kontrollere om logning af chat er slået til, ved at kigge i Live/MSN Messenger -> menuen Funktioner -> Indstillinger -> Meddelelser -> under Meddelelsesoversigt.
Avatar billede hannegm Nybegynder
15. maj 2007 - 11:24 #4
Når jeg logger på msn - funktioner - indstillinger - har jeg ikke noget der hedder meddelelser kun 'generelt', 'beskeder' og 'filoverførsel'. Ikke noget med meddelelser. Jeg kan se hvor logfilerne bliver gemt, nemlig der hvor du sagde, men ikke om det er slået til...
Avatar billede hannegm Nybegynder
15. maj 2007 - 11:36 #5
Kan det være fordi det er Windows Messenger jeg har, og ikke Live Messenger? Så vidt jeg har forstået er de ikke helt ens. Men man burde da stadig kunne slå logning af chat fra/til ik?
Avatar billede cmoz Praktikant
15. maj 2007 - 13:37 #6
Jeg tror ikke du kan i Windows Messenger. Det er den XP er "født" med og begrænset i funktionalitet.

Du skal enten op i MSN eller Live Messenger.

Alternativt er der også Pidgin IM, som også kan logge beskeder, og logge på Messenger netværket. Det var den der tidligere hed GAIM: http://www.pidgin.im/
Avatar billede hannegm Nybegynder
16. maj 2007 - 13:14 #7
Det var da ærgerligt! Tak for hjælpen og tålmodigheden:-)