Avatar billede tha_painter Nybegynder
12. maj 2007 - 22:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send en sms

er der nogle, som kender et javascript til at sende sms'er?
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2007 - 22:37 #1
Nej !-)

-- for at sende sms skal du bruge en gateway, der har direkte kontakt til (mobil-)telefonnettet ...

-- i mobilnettets ungdom tilbød de fleste udbydere at man kunne sende sms'er ved at sende en mail til sådanne gateways, men det gør de bestemt ikke mere, bl.a. fordi det er blevet en af deres primære indtagtskilder (en almindelig sms har principielt en minut-pris på over 3.000,- kr. !-)

-- men du kan måske købe dig ind på en gateway eller selv anskaffe dig en, sidste gang havde jeg så et bud på på en pris, var det 50.000,- til 70.000,- !o]
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2007 - 22:49 #2
Men kan fx. overveje http://www.coolerhverv.dk/produkter/priser.php så kan du for små beløb begynde at sende SMS via dit site
Avatar billede mclemens Nybegynder
13. maj 2007 - 00:43 #3
Vedrørende gateway kan man så ikke bruge
http://www.zonith.com/dk/products/zonith-gsm-modem-pakke/
og så koble det op til ens system og så forwarde til modemmet og sende
derigennem og ud via. ens mobil operatør ... tror dog ikke man får dem til at
overholde fri-sms abonnement på et kort man kaster deri i særlig lang tid :P
Avatar billede mclemens Nybegynder
13. maj 2007 - 00:46 #4
Ellers så har de også en sms gateway
http://www.zonith.com/dk/products/zonith-sms-gateway/
Avatar billede tha_painter Nybegynder
13. maj 2007 - 09:26 #5
Mange tak.

Bare skriv et eller andet som svar, jer, der gerne vil have points.
Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2007 - 10:27 #6
Svar.
Avatar billede smsnerds Nybegynder
18. januar 2008 - 12:20 #7
BILLIG SMS GATEWAY:
Jeg kan personligt godt anbefale den her online SMS gateway: www.cpsms.dk - De har billige SMS priser og en masse gode features. Den store fordel af at der ikke er nogen oprettelse eller månedlig licens, man betaler kun for de SMS'er man sender. Derudover så har der også altid været god support både pr. tlf & email de gange jeg har behøvet hjælp. - Ved at oprette et gratis demologin her www.cpsms.dk får du 10 SMS'er til at teste systemet med.
Avatar billede mclemens Nybegynder
18. januar 2008 - 13:15 #8
?

Spørgsmålet er egentlig lukket, men reelt fint nok med forslag til løsning ... jeg stiller mig dog meget undrende over at du har oprettet en profil i går, og første ting du giver input på er 16 spørgsmål om sms afsendelse hvor du reklamerer for samme firma indenfor en tidsramme hvor du måske knap ville kunne nå gennemlæse spørgsmålet.

Jeg har intet imod reklame såfremt det fremstår som reklame. Men synes bare at det lugter lidt af "indirekte" reklame, selvom du "indirekte" skriver at du er kunde hos firmaet ... måske er du bare meget glade for dem og vil dele din glæde med andre.

Årsag til kommentar:
http://www.eksperten.dk/spm/41895 - sidste indlæg før dit er fra 2004 derfør 2001
http://www.eksperten.dk/spm/52088 - sidste indlæg før dit er fra 2001
http://www.eksperten.dk/spm/91931 - sidste indlæg før dit er fra 2003 derfør 2001
http://www.eksperten.dk/spm/211871 - sidste indlæg før dit er fra 2002
m.v.. Overvej evt. om nogle af trådene du kommenterer i ikke er blevet så
gamle at ny input til dem der oprettede tråden, måske ikke længere er behøvet.
... såfremt det er - eksisterer der sikkert et nyere spørgsmål fra dem.

Udover det, så velkommen på eksperten, det er altid rart med
nogle der vil hjælpe andre med tekniske spørgsmål / løsninger. :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
18. januar 2008 - 13:30 #9
Edit: "har oprettet en profil i går" -> har oprettet en profil idag
Avatar billede smsnerds Nybegynder
18. januar 2008 - 13:42 #10
Hej mclemens.

Jo tak for din velkomsthilsen :-), har slet ikke tænkt over at det kunne opfattes sådan, jeg var simpelthen bare så imponeret over denne nye gratis service jeg lige var faldet over og derfor ville jeg bare gerne dele det med andre, som måske ligesom mig bare længe har ledt efter en god gateway til billige penge.

Derudover så nævner jeg også andre leverandører såsom CoolSMS.

Ser frem til en god tid her på Eksperten.dk
Avatar billede mclemens Nybegynder
18. januar 2008 - 15:43 #11
"Derudover så nævner jeg også
andre leverandører såsom CoolSMS."

LoL, det gør du ski' da også i et
af linksene ... så jeg beklager at
jeg så det som "indirekte" reklame. ;D

P.s.: Laver lige lidt reklame for en
uofficiel webside: http://expfaq.dk/