Avatar billede peter_e99 Nybegynder
12. maj 2007 - 12:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Asus blæser larmer hele tiden

Hej eksperter,

Jeg har en knap 3 år gammel Asus bærbar, modellen hedder A3513L-bh, hvis det betyder noget.
Problemet med den er, at blæseren er begyndt at larme hele tiden. Da jeg lige havde købt den var computeren stort set lydløs ligegyldigt hvad jeg så havde kørende. Men nu kører blæseren hele tiden bare jeg har Explorer kørende.

Jeg har lige formateret computeren for anden gang igår, men blæseren kører stadig som var den pryglet til det. Er der nogen der har et svar på hvorfor den mon gør det? Og naturligvis et bud på en løsning, for det er jo til at blive vanvittig af at høre på.

Det skal lige siges, at min kæreste har en bærbar mage til, købt på samme tidspunkt. Den gør det overhovedet ikke, hvilket jeg så overhovedet ikke forstår.

Håber I kan hjælpe mig :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. maj 2007 - 12:38 #1
Der kan sætte sig støv i blæseren, så bliver den varmere og kræver mere udluftning :)
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
12. maj 2007 - 12:38 #2
Ok - hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
12. maj 2007 - 13:03 #3
Nu har jeg prøvet at puste ind mod blæseren for at se om det fjerner noget. Jeg tror måske det har gjort den lidt mere støjsvag.

Hvad ville I gøre i en lignende situation?
Avatar billede strych9 Praktikant
12. maj 2007 - 13:53 #4
Købe noget luft på dåse og blæse skidtet ud
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2007 - 18:37 #5
Eller smid en støvsuger til indgang og udgangs blæsehullerne.
Er radial blæserene slidte, så bør du lade en certificeret forhandler skifte dem
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
12. maj 2007 - 19:08 #6
Ok jeg takker. Tror jeg vil købe noget dåse-luft og give den lidt der. For det her seriøst virket bare at puste i den.

Ved ikke lige, hvem af jer der vil have pointene, men det bliver vel næsten dig Strych9, da det er det jeg vil gøre :-).

Gider du smide et svar så skal jeg overføre!
Avatar billede strych9 Praktikant
12. maj 2007 - 23:16 #7
takker
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2007 - 08:33 #8
Overvej det med luft!
Du blæser bare støvet op inde i systemet. Ikke formålet når det skal UD af systemrt ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2007 - 20:21 #9
peter_e99 -> Du glemte at uddele pointene. Det gør du ved at logge ind på Eksperten, og dernæst gå til spørgsmålet her. Dernæst markere du mit navn i boksen nederst og klikker på Accepter knappen.
Avatar billede peter_e99 Nybegynder
02. juni 2007 - 10:58 #10
Hermed gjort... beklager forsinkelsen :-)