Avatar billede kac Nybegynder
12. maj 2007 - 11:14 Der er 11 kommentarer

Hjælp jeg har overskrevet en vigtig fil?

Hej

Kan man på nogen måde redde en fil som man har kommet til at overskrive? Ellers har jeg mistet 3 ugers arbejde:-(

Please hjælp!
På forhånd tak
Avatar billede mrbonus Novice
12. maj 2007 - 22:58 #1
Ja, der er flere forskellige programmer til det, jeg bruger "Active undelete", det er forhåbentligt ikke på det drev som windows ligger at du har slettet filen, for så kan du være uheldig at det du har lavet siden du har slettet filen, har brugt noget af den plads, som filen lå på, hvis det er på samme drev, skal du straks slukke computeren, og tage harddisken ud, og prøve at genskabe filen på en anden computer, ved at sætte harddisken med filen over på den anden computer.
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2007 - 10:03 #2
Avatar billede kac Nybegynder
14. maj 2007 - 00:29 #3
nva> Den kan jeg desværre ikke bruge til en mdb fil:-(
Ellers  tak for buddet.
Avatar billede kac Nybegynder
14. maj 2007 - 00:44 #4
mrbonus> Den kan heller ikke finde filen:-)
Jeg er lidt på bar bund.
Avatar billede mrbonus Novice
14. maj 2007 - 08:34 #5
kac > er det på samme drev du har slettet filen, som du har windows?
Avatar billede kac Nybegynder
14. maj 2007 - 11:07 #6
mrbonus>Ja desværre. den har lagt i en access database, men jeg kom til overskrive den med en anden fil af samme navn og jeg vil gerne have den oprindelige tilbage:-( ØV.
Avatar billede mrbonus Novice
14. maj 2007 - 11:16 #7
Så er jeg bange for at den er gået tabt, når du laver nogen på computeren bliver der hele tiden lavet midlertidige filer, og hvis de skriver på nogen af de steder, hvor din fil har ligget, kan man godt sige farvel til den, desværre, Men man kommer til at værdsætte backup derefter, hvis du skal se det fra den gode side :)
Avatar billede kac Nybegynder
14. maj 2007 - 11:19 #8
mrbonus>Øv altså. det eneste jeg gjorde var at overskrive filen med en anden. Der er ikke lavet andre ændringer i filen...Er du helt sikker på at den ikke kan reddes?
Jeg er lidt meget desperat..
Avatar billede mrbonus Novice
14. maj 2007 - 11:57 #9
Hvis du har prøvet med 2 fil recovery værktøjer, og du ikke kan se den, er jeg ret sikker, ellers skal du ud og købe et firma til at prøve at restore den.
Så vidt jeg ved er der nogen firmaer som har specialiceret sig i det, og måske kan, men det kommer til at koste dig MANGE penge, mit umiddelbare gæt er vel flere hundrede tusinde kroner, og det tager nok minimum 2-3 uger for dem at lave, så jeg går ikke ud fra at det er noget du har lyst til at spendere hverken tid eller penge på, for som sagt er det ikke engang sikkert at de kan få den tilbage.
Avatar billede kac Nybegynder
14. maj 2007 - 12:18 #10
mrbonus> Du har ret...Jeg må bare igang med at lave det igen og så huske at tage backup.
Tak for hjælpen
Avatar billede mrbonus Novice
14. maj 2007 - 13:28 #11
var så lidt